کد خبر: ۱۱۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

نامزدی ۴ شهر استان فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاب

معاون فرهنگی ارشاد استان فارس از نامزدی شهرهای آباده، اوز، صدرا و شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب خبر داد و گفت: شهر شیراز نیز در چند دوره گذشته جزء ٥ شهر برگزیده بوده است.
نامزدی ۴ شهر استان فارس برای کسب عنوان پایتختی کتاببه گزارش شیرازه، معاون فرهنگی ارشاد استان فارس در جمع خبرنگاران از نامزدی شهرهای آباده، اوز، صدرا و شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب خبر  داد و اظهار داشت: شهر اوز سال گذشته رتبه دوم پایتختی کتاب را کسب کرد و شهر شیراز نیز در چند دوره گذشته جزء ٥ شهر برگزیده بوده است اما امسال برای نخستین بار شهر صدرا و آباده را نیز به این عرصه وارد شدند.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه پیشینه فرهنگی آباده علت این انتخاب بوده است، گفت: شهر صدرا نیز با توجه به عنوان فرهنگی که دارد و آمادگی شهرداری و مسئولان آن برای برگزاری رویدادهای فرهنگی انتخاب شده و این امر می‌تواند زیرساخت‌های فرهنگی در این شهر را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه هر یک از این شهرها باید تا ٣٠ آذرماه گزارش اقدامات خود را به وزارت ارشاد ارسال کنند، افزود: فرایند داوری یک ماه به طول می‌انجامد و پس از داوری شهرهای برگزیده و پایتخت کتاب امسال معرفی می‌شود.

امیدبخش با بیان اینکه با توجه به نخستین حضور آباده و صدرا بیان کرد: اگر این ٢ شهر بتوانند در میان ١٠ شهر نخست هم قرار بگیرند، انتظار ما را برآورده کردند چراکه در میان شهرهایی که نامزد شدند، برخی از شهرها نظیر شیراز در بحث فرهنگی و ترویج کتابخوانی سرآمد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که شانس اوز و شیراز برای کسب این عنوان چقدر است، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست اما نکته‌ای که مهم است علاوه بر گزارش‌های اجرایی، داشتن چشم انداز در مقوله ترویج کتابخوانی است.

معاون فرهنگی ارشاد استان فارس با بیان اینکه رویکرد در شیراز برای ترویج کتابخوانی تاکید بر شهروند محوری است، تصریح کرد: تلاش بر این است که طرح‌ها به گونه‌ای باشد که قشری از جامعه که به کتاب علاقه ندارند یا فرصت کتابخوانی را ندارند، علاقه‌مند و به سمت کتابخوانی جلب شوند.




نظرات بینندگان