کد خبر: ۱۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مدیر اورژانس نی‌ریز خبر داد

مسمومیت 14 نفر با گازکشنده منوکسیدکربن در نی‌ریز

مدیر اورژانس نی‌ریز گفت: با شروع فصل سرما تاکنون 14 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مصدوم شده که با حضور به موقع ماموران اورژانس از خطر مرگ نجات یافتند.
به گزارش شیرازه، محمدحسین کچویی مدیر اورژانس نی‌ریز با تاکید براینکه نشانه‌های مسمومیت با مونواکسیدکربن را با سرماخوردگی و آنفولانزا اشتباه نگیرید، اظهار داشت: گاز مونوکسیدکربن بدون هیچ علامت هشداردهنده‌ای افراد را مسموم می‌کند و ممکن است منجر به مرگ شود.

به گفته مدیر اورژانس نی ریز، بیشتر قربانیان این گاز در حالت خواب بوده‌اند چرا که گاز مونواکسیدکربن خواب را عمیق‌تر کرده و افراد از مسمومیت خود آگاه نمی‌شوند.

وی بااشاره به جایگزینی منواکسیدکربن در خون و از کارانداختن اعضای حیاتی بدن، استفراغ وسیاه شدن را از نشانه‌های مسمومیت شدید عنوان کرد.

کچویی نصب صحیح وسایل گرمازا و بخاری بر اساس شیوه‌نامه کارخانه سازنده از سوی افراد متخصص، بازبینی  سیستم‌های گرمازا حداقل سالی یکبار، بررسی دودکش و دریچه‌های وسایل گرمازا از نظر نشتی، خوردگی، زنگ‌زدگی و شل شدن اتصالات را از جمله راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مطرح کرد.

به گفته وی استفاده از گازخوراک‌پزی جهت گرم کردن منزل یا چادرهای مسافرتی، روشن نگه نداشتن  خودرو و موتور برق را درون پارکینگ، زیرزمین و فضاهای سقف‌دار نزدیک منزل، از دیگر عوامل مسمومیت با گاز منواکسیدکربن است.

 مدیر اورژانس نی‌ریز بیان کرد: از شروع فصل سرما تاکنون گازکشنده منواکسیدکربن قربانی در شهرستان نی‌ریز نگرفته است و تنها 14 مصدوم داشته که با حضور به موقع مامورین اورژانس بصورت سرپایی درمان شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان