کد خبر: ۱۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۰

دليل عقب‌ماندگي فارس مديران آن است

امام جمعه جهرم با اشاره به اينكه يكي از دلايل عقب‌ماندگي فارس مديران آن هستند گفت: اين استان نيازمند به استانداري است كه بتواند عقب‌ماندگي‌ها را جبران كند.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژكام در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه جهرم با تسليت ايام جانگداز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و گرامي‌داشت قيام 15 خرداد اظهار داشت: اين ايام مناسبت مهم در تاريخ انقلاب ايران است.
وي با بيان اينكه در طول تاريخ شخصيتي نظير امام خميني (ره) كمتر ديده شده است، افزود: مردم باوفاي ايران اسلامي خدمات ارزنده امام خميني (ره) را نسبت به اسلام و كشورشان هرگز فراموش نكرده‌اند و بايد نقش امام را در بيداري اسلامي امروز مد نظر قرار دهيم.
دژكام با بيان اينكه امام (ره) به گردن بشريت امروز حق دارند ابراز داشت: اين شخصيت بزرگوار جهان اسلام مردم را متوجه به نيازهايي در زندگي خود كرد كه بشريت امروز اين نياز را احساس كرده‌ است.
امام جمعه جهرم همچنين با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: رهبري در سخنان خود دو نگراني را در مورد انتخابات آينده مجلس مطرح كردند كه يكي از آنها متصل شدن نامزدهاي انتخاباتي به ارباب زر و زور و ديگري لزوم سالم برگزار شدن انتخابات بود.
وي با بيان اينكه ما نبايد به كسي راي دهيم كه وابسته به مراكز قدرت و پول باشد بيان كرد: امروز وظيفه ديني ما را رهبري تعيين كرده و اين مهم بايد در جامعه به شكل فرهنگ در بيايد.
اين مسئول اضافه كرد: اگر فردي به مجلس راه پيدا كرد كه تعيين تكليف خود را توسط چند نفر پولدار انجام دهد، به يقين به فكر مردم و صلاح جامعه نبوده و ضرر آن را مردم متحمل مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه در هلال احمر فارس در بخش ديگري از سخنان خود با بيان تحولات اخير در استان فارس نيز گفت: عدم مديريت مطلوب در سطح فارس ديده مي‌شود و مسئولان كلان اين استان لازم است به اين نكته توجه كنند كه آيا به آن اهدافي كه دولت وعده داده، رسيده‌اند.
وي ادامه داد: فارس در مقايسه با ساير استان‌هاي كلان كشور ضعيف بوده و رشد چشمگيري نداشته است و نمايندگان اين استان در ديدار با نماينده ولي فقيه در فارس عدم پيشرفت اين استان را متذكر شده‌اند.
دژكام با بيان اينكه مسئولان در عزل و نصب‌ها مطابق ميل خود عمل مي‌كنند، ابراز داشت: ما از رئيس جمهور مي‌خواهيم تا براي اينكه اثبات كند كه پيرو حرف و دستور مولا علي (ع) است وارد معركه شده و مديراني را براي استان فارس معرفي كند كه به جاي اينكه بخواهند در فارس تجربه مديريت به دست آوردند، كار و خدمت به مردم را پيشه امور خود قرار دهند.
وي با بيان اينكه استان فارس نيازمند به استانداري است كه بتواند عقب‌ماندگي اين استان را جبران كند، اظهار داشت: حق فارس است كه پيشرفت كند و يكي از دلايل عقب‌ماندگي اين استان مديران آن هستند.
امام جمعه جهرم خاطرنشان كرد: راه‌اندازي فرودگاه جهرم از مصوبات دور نخست سفر رياست جمهوري به استان فارس بوده است كه با مشكل برخورد كرده و توان پذيرش هواپيما را ندارد.
انتهاي خبر/ع

نظرات بینندگان