کد خبر: ۱۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

نیم قرن از وعده ساخت درمانگاه تامین اجتماعی سروستان گذشت+سند

حدود 50سال از وعده مسئولین استانی و کشوری جهت احداث درمانگاه تامین اجتماعی در سروستان می گذرد اما علیرغم مشارکت مردم این شهرستان برای تحقق این وعده، هنوز هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است!

به گزارش شیرازه،  در سال 88 و طی سفر رئیس جمهور وقت به استان فارس، مصوبات مختلفی در جهت توسعه خدمات دولت و محرومیت زدایی شامل حال شهرستان سروستان شد که از آن جمله می توان به؛ بهبود وضعیت راه های فرعی سروستان، توسعه شهرک صنعتی شماره 2، تجهیز مرکز فنی  و حرفه ای، احداث مجموعه ورزشی کارگران و همچنین احداث درمانگاه عمومی تامین اجتماعی اشاره کرد که طی همان تاریخ با مشخص شدن سهم دولت و  حتی تعیین ضرب الاجل اجرای این طرح ها در سروستان از طریق وزارت خانه های مربوطه، نماینده عالی دولت در این شهرستان موظف به پیگیری تا حصول نتیجه و اعلام اقدامات صورت گرفته به ریاست جمهوری شد.


از میان پنج مصوبه فوق الذکر درخصوص شهرستان سروستان، تنها در مبحث  توسعه راه های فرعی، آن هم سال ها بعد و به صورت محدود، فعالیت هایی صورت گرفت و بقیه موارد به فراموشی سپرده شد.

و اما بعد....


ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از نیازهای ضروری و مرم شهرستان سروستان بوده و هست و این مطالبه جدی مردمی به اواخر دهه 1350 بر می گردد که  طی آن یک قطعه زمین توسط مردم این شهرستان به سازمان تامین اجتماعی  به صورت هدیه، تقدیم شد و نامه نگاری های فراوانی در راستای عملیاتی شدن این پروژه صورت گرفت. علیرغم این اقدام جهادی و انقلابی مردم سروستان و حتی با توجه به مصوبه دولت در خرداد 1388 هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و کماکان مردم سروستان مجبور به پرداخت هزینه های گزاف درمانی خویش در این اوضاع اقتصادی نابسامان هستند.
 



برای مثال می توان به این نکته اشاره کرد که برای درمان یک سرماخوردگی ساده حداقل 30 هزار تومان و یا برای یک عمل قلب باز، حدود 20 میلیون تومان در مراکز  درمانی دولتی برای یک بیمار  که دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی می باشد هزینه دارد اما همین هزینه ها برای بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی که به مراکز این سازمان بزرگ خدماتی چه در تهران و چه در دورترین نقطه کشور مراجعه می کنند، به صورت مجانی صورت می گیرد.


پرداخت هزینه های گوناگون و چند برابری برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در سروستان در زمان مراجعه به بیمارستان و سایر مراکز خصوصی دارای قرارداد با سازمان تامین اجتماعی! عین بی عدالتی بوده و آنچه مشخص است این روند بی عدالتی با توجه به بی تفاوتی مسئولین نسبت به این مطالبه مردم انقلابی، ولایی و شهید پرور این دیار، یعنی احداث درمانگاه تامین اجتماعی جهت دریافت کمترین خدمات از این سازمان، ادامه دارد.


نکته تلخ حکایت طولانی احداث درمانگاه تامین اجتماعی سروستان با سابقه حدود 4 دهه وعده و وعید مسئولان استانی و کشوری و همچنین گذشت بیش از 8 سال از تصویب نهایی احداث آن؛ به معرض فروش گذاشتن زمین اهدایی مردم سروستان برای ساخت این درمانگاه طی دو سال گذشته از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس بود که مردم این شهرستان از طریق رسانه های محلی به این مساله اعتراض کرده و کسی به این اعتراض توجهی نکرد.


اینگونه برخوردها پاشیدن نمک بر زخم های مردمی است که طی 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان پرچمدار و پیش قراولان خط انقلاب، امام(ره)، شهدا و ولایت مطلقه فقیه بوده و هستند و صبورانه و بنابر  اعتقاد راسخ خویش به آرمان های انقلاب اسلامی و این نظام مقدس که ثمره جانفشانی ها شهدا و مجاهدت های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالحش؛ مقام معظم رهبری است، همواره بر پایبندی عهد خویش با این نظام ایستاده اند.

امید آن که کسانی که در لباس مسئولیت، مدعی خدمت به مردم می باشند در چهارچوب وظایف قانونی خویش با بررسی مطالبات بحق مردم شهرستان سروستان و اقدام انقلابی، داستان تلخ بی مهری به این خطه قهرمان پرور، بصیر و ولایتمدار را خاتمه بخشند.

منبع: سروستان ما

نظرات بینندگان