کد خبر: ۱۱۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری استان فارس:

۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با جذب کمک‌های خیرین از زندان آزاد شدند.
به گزارش شیرازه، علی القاصی‌مهر در نشست اعضای هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان فارس اظهار داشت: جامعه هدف ما در حوزه کیفری در ارتباط با ستاد دیه، افرادی هستند که به دلیل الزامات قانونی و به دلیل محکومیت‌های صرفاً مالی، مهریه، نفقه و تصادف گرفتار زندان شده‌اند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خانواده‌های این افراد کمتر دچار آسیب شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در فارس افزود: بخشی از ریشه و مبنای این جرائم، به کارکردهای جامعه مرتبط است به طور مثال وقوع بسیاری از تصادفات به دلیل عدم وجود استاندارد در جاده‌هاست.

 القاصی بخشی دیگری از این جرائم را ناشی از شیوع مواد مخدر در جامعه دانست و تصریح کرد: همین امر زمینه اختلافات خانوادگی و بروز و گسترش پدیده طلاق را فراهم ساخته است.

وی همچنین به عدم همخوانی و تناسب  قوانین با شرایط و نیاز جامعه اشاره و تأکید کرد: در جهت کمک به این دسته از زندانیان اعتبارات دولت کفایت حمایت این افراد از جامعه را ندارد بنابراین وظیفه اجتماعی و حس نوع دوستی بیشتر افراد جامعه را می‌طلبد که عدالت و مساوات در جامعه برقرار شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون 600 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با جذب کمک‌های خیرین و پیگیری در جهت مصالحه و تخفیف از شکات از زندان آزاد شده‌اند که مدیریت این امر به نوبه خود کار بسیار بزرگ و اثرگذاری است و این پیگیری‌ها باید تداوم یابد.

 سید حشمت‌اله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های فارس نیز گفت: آمار ورودی زندانیان جرائم غیرعمد 2579 نفر است و در حال حاضر 1232 نفر به جرم محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: تعداد 263 نفر به جرم مهریه، 821 نفر به دلیل محکومیت مالی و 96 نفر به دلیل تصادف و 52 نفر نیز با حوادث کارگاهی مجرم شناخته شده‌اند و  در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمینه مهریه و مالی، استان فارس در سطح کشور در صدر قرار دارد و در زمینه تصادف، دومین استان کشور است.

حیات‌الغیب گفت: از ابتدای سال با پذیرش اعسار 800 نفر از زندانیان و با همکاری شوراهای حل اختلاف در زمینه مصالحه و سازش و تخفیف از شکات زمینه آزادی تعدادی زیادی از زندانیان فراهم شده است.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان