کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

واکنش اصلاح‌طلبان به توییتر بازی نماینده‌های «امید»

حضور جنجالی برخی از مسئولان خصوصا نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد مردم و رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه، حضور مسئولان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چند سالی است که باب شده است. در این عرصه شاهد جنجال‌های زیادی از سوی برخی از مسئولان بوده‌ایم. محمود صادقی، توئیترباز اصلاح‌طلب مجلس یکی از این افراد است که هفته گذشته با توئیت دروغی که درباره آیت الله مکارم شیرازی منتشر کرد مورد انتقاد قرار گرفت و نسبت به این موضوع عذرخواهی کرد.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز یکی از مسئولان توئیتر باز است که البته امسال کمتر حاشیه سازی کرده است اما در سال‌های گذشته هر یک از توئیت‌های وی جنجال هایی را به دبنال داشت تا جایی که آقای توییتری دولت لقب گرفت.

اما این نحوه حضور جنجال‌آمیز باعث انتقاد بسیاری حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب شده است. در همین رابطه روزنامه اصلاح‌طلب شهروند با انتقاد از حضور حاشیه‌ساز برخی از مسئولان در این فضا از آنان خواست تا به جای جنجال‌سازی و گل آلود کردن آب سیاست با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به پاسخگویی و ارائه گزارش به مردم بپردازند.

این روزنامه در این باره نوشت:‌

عصر ۱۹ مرداد امسال و درحالی ‌که خبرنگاران صدها رسانه پشت در بسته اتاقی در ساختمان شماره دو شورا در انتظار خبر انتخاب شهردار تهران بودند، یکی از اعضای این شورا، در کانال تلگرامی خود از رأی قاطع به شهردارشدن «محمدعلی نجفی» نوشت تا در کنار بهت و حیرت خبرنگاران، چهره تازه‌ای از مسئولان امروزی به نمایش گذاشته شود. اصطلاح «مسئول - خبرنگار» اگرچه شاید گوشه‌ای از فعالیت بعضی مدیران را در شبکه‌های اجتماعی پوشش دهد اما نوع فعالیت این افراد تنها به خبررسانی خلاصه نمی‌شود، به‌طوری‌ که هشتگ‌سازی و اظهارنظر درباره هر موضوعی حالا تبدیل به جریان غالب حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی شده است.

این روزنامه با توجه به جنجال‌هایی که اعضای شورای شهر تهران در شبکه های اجتماعی ایجاد می‌کنند با اشاره به موضوع تبلت‌های گرانقیمت اعضای شورا نوشت:

‌«وضعیت کنونی شهر ما چگونه است؟ در کدام‌یک از مناطق شهرداری تهران با توجه ویژه به توان‌یابان پیش‌بینی و اقدام شده است؟ آیا جداسازی و خانه‌نشین‌شدن توان‌یابان مصداق تبعیض و نابرابری نیست؟»؛ این توئیت یکی از اعضای کنونی شورای شهر تهران است که احتمالاً با یکی از تبلت‌های حاشیه‌ساز شورای پنجم نوشته شده است. شهریور امسال و پس از اعلام خبر هزینه یک‌میلیاردی شورای جدید برای خرید تبلت و خودرو، سخنگوی شورا خرید این تبلت‌ها را «در راستای هوشمندسازی و امکان دسترسی ۲۴ساعته به اتوماسیون، گزارش‌ها، مکاتبات و گردش کار آنها» دانست و گفت که «هیئت‌رئیسه هرگونه مکاتبه کاغذی را در شورای پنجم متوقف کرده است.»

این جریده در انتقاد از نحوه حضور مسئولان شورای شهر در شبکه‌های اجتماعی می‌افزاید:‌ اعضای کنونی شورای پنجم و بسیاری از مدیران شهری، به‌طور جدی در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام فعالند اما این نوع کار آنها در این شبکه‌ها بسیار متفاوت است و هرکس سبک و شیوه خاص خود را دارد. نگاه کلی به نوشته‌های این افراد، نشان می‌دهد که هرکدام از این مسئولان با رویکرد و سلیقه شخصی در این فضاها می‌نویسد و ‌آن را منفک از وظیفه و مسئولیت خود می‌داند.

انتقاد این روزنامه جایی جالب می‌شود که حرف مخاطبان شبکه‌های مجازی درباره پست‌های مسئولان می‌زند و می‌نویسد:‌

«دوستان یکی به محمود صادقی بگه که به خدا ما کاره‌ای نیستیم، حداقل این سؤال‌ها را همون مجلس مطرح کنه شاید کسی جوابشو بده.»؛ این انتقاد و موارد مشابه را بارها کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به نوشته‌های مسئولان و منتخبان مردم بیان کرده‌اند و به نظر می‌آید نوع فعالیت این افراد، با انتقادات فراوانی روبه‌رو است.

جنجال‌هایی که افرادی مانند محمود صادقی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهد که حضور این مسئولان در شبکه‌های اجتماعی بعضا برای نشان دادن چهره ای متفاوت و جنجالی از خود است اما مردم بیشتر خواهان گزارش و پاسخ مسئولانی هستند که با رای و اعتماد آنان به این پست‌ها رسیده‌اند.


منبع: مشرق

نظرات بینندگان