کد خبر: ۱۱۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد اشتغال/ مسافرگردی جای گردشگری

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۴۲ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در کشور اعتبار گذاشته شده است.
به گزارش شیرازه،علی ربیعی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری فارس افزود: ۳ مرکز درمانی به زودی در فارس افتتاح می‌شود و در طرح ارتقاء سلامت اعتبارات از ۷ هزار میلیارد به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دولت در سال جاری چند برنامه مهم دارد که در بخش آسیب اجتماعی موضوع صندوق رفاه پیش بینی شد که هدف گیری فقر مطلق است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در بحث رفاه و استغال با پاشیدن پول مشکل حل نمی‌شود بلکه با برنامه ریزی دقیق باید حرکت کرد و دولت بدون سر و صدا برنامه ریزی دقیق انجام داده است.

ربیعی تاکید کرد: ۳ گروه مشخص شده اند که باید حقوق مناسب دریافت کنند بنابر این برنامه توانمند سازی در دستور کار قرار گرفت و امروز پایگاه رفاهی ایرانیان به خوبی رشد کرده است.

وی افزود: سیاست رفاهی باید توانمندساز باشد که امروز به این سمت رفته ایم و در شاخص دبگر موضوع صندوق‌ها است که در سال‌های نه چندان دور ۳۰ میلیون سالمند خواهیم داشت که برنامه داریم سالمندی با معلولیت نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه کشور یادآور شد: امسال ۲۰ هزار، ۱۲ هزار و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای استغال مد نظر قرار داده شده و باید در استان نیز شورای آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شود.

ربیعی تاکید کرد: هر اندازه که از اعتبارات جذب استان فارس شود ما نیز به همین اندازه افزایش خواهیم داد که ۱ هزار و ۲۳ میلیارد برای فارس در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: اگر امروز بحث ایجاد اشتغال داریم به این دلیل است که افراد دهه ۶۰ مشغول به کار نشدن و این افراد به امروز اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود به خصوص در بخش گردشگری که بیشتر به مسافرگردی شبیه شده در حالیکه هزینه کرد گردشگران بسیار در توسعه تاثیرگذار است.

ربیعی تاکید کرد: کانون توسعه استان فارس باید انسجام بیشتر داشته باشد به خصوص اینکه این فرصت در فارس موجود است و در این راستا هرگونه حمایت از سرمایه گذاری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت امروز کشور گفت: زمان زیادی نداریم و با توجه به وضعیت امروز کشور و منطقه باید بیشتر تلاش و کار کنیم متاسفانه دچار جاری‌های اجتناب ناپذیر شدیم به همین دلیل جاری دولت زیاد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در یک دوره تاریخی قرار داریم تا نسل آینده با مشکل مواجه نشود و نیازمند عقلانیت همراه با سختکوشی و مدارا هستیم.

ربیعی افرود: امروز پول زیاد وجود ندارد و نباید اجازه داد که حتی یک ریال هم از بین برود.

همچنین زمانیکه وزیر در خصوص ساعت کار در شیراز سخن گفت: با اعتراض خبرنگاران همراه گردید.

نظرات بینندگان