کد خبر: ۱۱۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

امحای کامل فقر شدید در دستور کار دولت است/سهم 5 هزار میلیاردی فارس از اشتغال روستایی

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی امحای فقر شدید به گونه‌ای که هیچ ایرانی زیر کف حمایت اجتماعی نباشد را در دستور کار دولت بیان کرد.
به گزارش شیرازه،علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان جهرم با بیان اینکه سه جانبه‌گرایی، دولت٬ تولیدکننده و افراد شاغل در مراکز تولیدی یکی از افتخارات وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی است اظهار داشت: کارآفرینان شرکای اجتماعی این وزارت خانه هستند و این سه جانبه‌گرایی از شورای عالی کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 59 نماینده کارگران در شورای عالی کار بوده و اکنون رئیس شورای عالی کارگری هستم گفت: این نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سوابق شهرستان جهرم در انقلاب و جنگ تحمیلی بیان کرد: مردم و علمای جهرم خدمات شایانی به نظام و انقلاب کرده‌اند و آوای انقلاب جهرم زبانزد است.

ربیعی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار رکود طولانی و کسری رشد نزدیک به 65 درصد را تجربه کرد گفت: رکود منفی٬ تورم بالا و بیکاری متولدین دهه 60 از مشکلات پیش روی دولت بود ولی اکنون پنجره بازار کار باز شده و سالانه بیش از یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر سالیانه 600 هزار میلیارد ریال به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در 4 سال آینده دولت باید به سمت کار و تصمیمات سخت حرکت کند افزود: در بحث اشتغال باید ساختارها را افزایش داده و رویکرد سنتی نداشته باشیم.

وی امحای فقر شدید را در دستور کار جدی دولت دانست و بیان کرد: در برنامه بودجه 96 امحای فقر شدید به گونه‌ای که هیچ ایرانی زیر کف حمایت اجتماعی نباشد٬ تعریف شده است.

ربیعی افزود: حداقل دستمزد افرادی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند نزدیک به 6 میلیون و 400 هزار ریال تعیین شده‌است.

وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت برنامه اشتغال فراگیر دارد، گفت: 120 هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال روستایی است که آیین‌نامه آن تنظیم شده و سهم فارس از این اعتبار 5 هزار میلیارد ریال است و سهم شهرستان جهرم در آن مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبار روستایی 600 میلیارد ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی فارس اختصاص خواهد یافت و 110 هزار میلیارد ریال سهم اشتغال فراگیر استان فارس است.

ربیعی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی در جهرم مطلوب است٬ آمار بیکاران در این شهرستان را نزدیک‌ به هزار و 50 نفر برشمرد و گفت: با یک حرکت خوب می‌توان نرخ بیکاری جهرم را کاهش داد.

وی ادامه داد: دام و طیور و آبزی‌پروری٬ گوشت٬ صنایع مکمل کنار کشاورزی٬ گیاهان دارویی٬ عسل٬ حمل و نقل٬ خدمات مولد و فرش از بسته‌های برش شهرستان جهرم است.

این مقام مسوول نوید حمایت وزارت کار از طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان جهرم داد و افزود: وزارت کار از منطقه ویژه اقتصادی به صورت ویژه حمایت کرده که می‌تواند در اشتغال و رونق شهرستان کمک بسزایی کند.

ربیعی با بیان اینکه مشکل ورزشگاه کارگران جهرم رفع می‌شود گفت: با حل مشکل این ورزشگاه بازنشستگان و مردم نیز می‌توانند از این مکان استفاده کنند.

وی خواستار بهره‌گیری بیشتر از بیمه روستایی و عشایر شد و افزود: این بیمه ارزان قیمت است و می‌تواند در اشتغال کمک کند.

وزیر کار خواستار تشکیل کانون توسعه جهرم شد و تأکید کرد: این موضوع نیاز به فعالیت و همکاری مضاعف مردم و مسوولان نسبت به گذشته دارد.

وی با بیان اینکه باید در کارها عقلانیت٬ سخت‌کوشی و صرفه‌جویی پیشه گرفت افزود: امروزه باید مردم را امیدوار نگه داشت و با حفظ منافع ملی در منطقه پرقدرت ظاهر شد.

ربیعی با بیان اینکه کشور در سایه هدایت رهبر فرزانه انقلاب٬ قدرت خوبی در منطقه دارد اظهار کرد: باید در داخل کشور نیز قدرتمند شده و فاصله‌ها را کم کنیم.

وی افزود: کاهش فاصله‌ها با منابع و سرمایه‌های موجود امکان‌پذیر نیست بلکه باید با کار و تلاش بیشتر این فاصله را کم کرد.

 وزیر کار با بیان اینکه با بهره‌وری باید 30 درصد از سرمایه مورد نیاز برای رشد را تأمین کنیم گفت: برای رشد 8 درصدی بیش از  7 هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

وی تغییر روش کار را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: روش‌های کار باید عوض شود و این موضوعی است که جامعه ما به آن نیاز دارد و باید با نگاه به آینده آمادگی ایجاد کنیم و در دنیایی که همه از هم سبقت می‌گیرند با هم‌افزایی و همسویی بیشتر کار عقلانی را دنبال کرد.

ربیعی ادامه داد: دولت کم صدا و با همه توان آنچه مصلحت مردم است را به پیش می‌برد.

 وی در ادامه از راه‌اندازی شعبه بانک رفاه کارگران در بخش خفر٬ ارتقا و تکمیل پلی‌کلینیک و دفاتر شعب تأمین اجتماعی در بخش‌های کردیان و سیمکان شهرستان جهرم و برنامه ریزی در خصوص کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان خبر داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان