کد خبر: ۱۱۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

احداث مرکز انتقال خون ممسنی لنگ 200 متر زمین اهدایی / اعتراض مردمی به فرمانداری کشیده شد

دیروز 21 آذر ماه به مانند روال همیشگی ، مرکز سیار انتقال خون در ممسنی برپا شد تا مردم این شهرستان یک روز برای اهداء خون فرصت داشته باشند.

به گزارش شیرازه،  عدم نبود مرکز انتقال خون در شهرستان و همچنین حضور مرکز انتقال خون فقط به صورت یک روز درماه باعث اعتراض مردم شده است و بارها به این وضعیت انتقاد کرده اند و خواستار راه اندازی مرکز انتقال خون یا افزایش تعداد  اکیپ های انتقال خون سیار شده اند.


پیش از این نیز یکی از مسئولین مرکز انتقال خون از وجود ظرفیت بالا در شهرستان ممسنی خبر داده بود و اذعان داشت: ممسنی ها مشارکت بالایی در این زمینه دارند و می توان مرکز انتقال خون در این شهرستان راه اندازی کرد.

اما متاسفانه هرگز اقدام عملی برای ان کار صورت نگرفته است. دیروز همزمان با حضور تیم سیار انتقال خون یک جلسه ای با موضوع بهداشت و درمان در محل فرمانداری برگزار می شد برخی از مردم معترض به این وضعیت با حضور در این جلسه و محل فرمانداری خواستار رسیدگی مسئولین شدند.

رحمانی رئیس شبکه بهداشت درمان قول داد طبق مذاکرات انجام شده در ماه های آینده تعداد روز های حضور تیم سیار در شهرستان را افزایش دهد.

وی افزود: برای احداث مرکز انتقال  خون در ممسنی خوشبختانه اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و فقط نیازمند 200 متر زمین اهدایی هستیم تا بتوانیم این پروژه را اغاز کرد ولی متاسفانه هنوز تامین نشده است و انتظار می رود خیرین به این مساله ورود کنند.


این مقام مسئول گفت: هم اکنون نیز شبکه بهداشت و درمان با مرکز انتقال خون همکاری لازم را دارند و چندین نیرو در اختیار آنها قرار داده ایم و مکان اسکان مرکز انتقال خون را به صورت ماهانه تامین می کند لذا انتظار داریم آنها نیز با ما همکاری داشته باشند.

منبع: نورآنلاین

نظرات بینندگان