کد خبر: ۱۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

نگین زاگرس فاقد یک هتل مناسب

حال باید دید توریستی ترین شهرستان استان فارس تا چه زمانی فاقد یک هتل ومحل اقامتی در جهت جذب گردشگر خواهد بود؟

به گزارش شیرازه، ایجاد فضاهای خدماتی و رفاهی از جمله ساخت هتل را می‌توان یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه شهری قلمداد کرد که به‌وجود آورنده شهرهایی با نشاط و با طراوت خواهند بود. از این‌رو توجه خاص به این مقوله در کنار سایر زیرساخت‌های شهری از ملزوماتی است که ساکنان شهرستان سپیدان عطش فراوانی نسبت به آن دارند.  شهرستان سپیدان به‌دلیل همجواری با دومرکز استان و سنگینی تردد وعبور مرور مسافروگردشگردر زیرساخت‌ها محروم مانده و دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری است. یکی از مواردی که به‌شدت مغفول مانده، توجه به ساخت فضاهای فرهنگی و رفاهی از جمله هتل است.

 باشروع فصل زمستان وفرارسیدن گردشگری در زمستان وترغیب به ورزشهای زمستانی وبا آمدن برف، حجم وسیعی از گردشگران داخلی، از توریستی ترین شهرستان استان فارس بازدید خواهند کرد .اما متاسفانه این شهرستان  هتل اقامتی نداردوجای بسی تاسف وتعجب است . شهرستان سپیدان با وجود داشتن مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و پذیرا بودن از انبوه مسافران در تمامی فصول سال،هنوز دارای یک هتل اقامتی در جذب گردشگر و توریسم نیست. در شرایط کنونی مسافران نوروزی وتابستانی در زیباترین نقطه جنوب کشور در مدارس و خانه های مسافر اسکان داده می شوند که این نقص عامل اصلی کاهش ماندگاری گردشگر در این شهرستان است.

یکی از مشکلات اصلی دراین شهرستان برای جذب توریست نبود هتل مناسب در نگین زاگرس است. این ضعف بزرگی است و نبود متولی برای رسیدگی به وضعیت هتل سازی در این شهرستان بر طولانی شدن روند این مشکل دامن می‌زند. شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن نقاط گردشگری بسار وتفرجگاههای متعدد دارای پتانسیل بالایی در زمینه جذب توریست داراست بالفعل درآوردن این پتانسیل برای رشد و توسعه شهرستان بسیار ضروری و تاثیر گذار است
حال باید دید توریستی ترین شهرستان استان فارس تا چه زمانی فاقد یک هتل ومحل اقامتی در جهت جذب گردشگر خواهد بود؟ آیا بزودی شاهد فراهم شدن بستر ها و استاندارد های لازم نظیر وجود چندین هتل ، پارک و ... در شهرستان خواهیم بود یا خیر ؟

سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه میراث فرهنگی با شهره ملی و جهانی است.این شهرستان با وجود این پیشینه درخشان و سابقه تاریخی و طبیعی و آثار باستانی نظیر  بقعه متبرکه  امامزاده سید نورالدین (ع) وامامزادگان ومناظر و تفرجگاه های بسیار در این شهرستان؛ به دلیل نبود هتل .محل اقامتی در مرکز شهرستان استقبال کمی در ایام تعطیلات چه نوروز وچه تابستان می شود .  

چندسالی که ساخت یک هتل در مرکز شهرستان ودربهترین نقطه شهر ودر مسیرآبشار مارگون وچله گاه وتنگ تیراب آغاز شده اما با گذشت چندین سال از آغاز ساخت این هتل متاسفانه شاهد حرکت کند ولاک پشتی ساخت وساز این هتل می باشیم. 

دوربودن هتل پولادکف یکی دیگر از معضلات گردشگران در سپیدان است. بسیاری از مسافران وگردشگران مهم‌ترین مشکل شهرستان را درجذب گردشگر، نبود هتل می‌بینند.متأسفانه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان سپیدان بسیار ضعیف است و در طول تعطیلات تنها مکان ‌هایی از جمله مدارس آموزش‌ و پرورش با هماهنگی برای اقامت مسافران وجود در نظر گرفته می شود. از آنجایی که در شهرستان سپیدان هتل و مسافرخانه‌ ای متناسب گردشگران وجود ندارد لذا نتوانسته ‌ایم این جاذبه‌ها را بیشتر به گردشگران حوزه‌های مختلف معرفی نماییم بنابراین نمی‌ توان انتظار داشت که تغییر و تحول در حوزه گردشگری به سرعت رخ دهد.

آنچه که یکی از معضلات عدم حضور گردشگر دراین شهرستان پر جاذبه می باشد ، نبود هتل یا اقامتگاهی مناسب است.

 هتل از زیرساخت‌های مهم صنعت گردشگری است و در کشور ما شاید بتوان گفت تنها زیرساخت مورد اقبال بخش خصوصی در این صنعت است که در این میان توسعه گردشگری و توریسم توجه دقیق و سریع و برنامه ‌ریزی مدونی را در آماده ‌سازی هتل ها برای پاسخگویی به نیازهای این بخش طلب می‌کند.

با این حال هتل و هتلداری با اهمیتی که در توسعه صنعت گردشگری دارد و مورد توجه قرار گرفته با مشکلات بزرگ و کوچکی مواجه شده که زائیده شرایط خاص حاکم بر سیاست ‌گذاری‌ها و اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه است. شهرستان سپیدان در این میان با داشتن ظرفیت های بسیار ارزشمند در حوزه گردشگری و بناهای تاریخی و جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی می توانسته و می تواندسهم قابل توجهی از درآمد و سهم اقتصادی گردشگری داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد اما به دلیل نداشت هتل هایی متناسب با نیاز روز گردشگران با چالش جدی روبروست.

این کمبود و مشکل در حدی است که علیرغم آن که شهرستان سپیدان وشهراردکان به دلیل موقعیت جغرافیایی در طول سال به صورت مستمر میزبان گردشگران ومسافران ، جشنواره ها، همایش و سمینارهای متعدد علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی است به دلیل نبود هتل مناسب معمولا میهمانان را به مرکز استان هدایت می کند که زیبنده این شهرستان تاریخی با پیشینیه فرهنگی نیست.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، هتل ، توریستی
نظرات بینندگان