کد خبر: ۱۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

لندن خواستار توافق بروکسل برای پیش‌برد مذاکرات برگزیت به فاز دوم است

بعد از ماه‌ها مذاکراه میان انگلیس و اتحادیه اروپا در موضوع خروج این کشور، نخست وزیر انگلیس امروز از سران کشورهای عضو اتحادیه درخواست خواهد کرد برای ورود به فاز دوم مذاکرات که مسایل مالی و تجاری را شامل می‌شود، موافقت کنند.

به گزارش شیرازه،ترزا می نخست وزیر انگلیس از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست می‌کند تا توافق پیش‌برد مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به فاز دوم را تایید کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بعد از شکست ترزا می در رای‌گیری پارلمان این کشور که اختیار تصمیم‌گیری درباره هرگونه توافقی میان لندن و بروکسل را به پارلمان واگذار می‌کند، خانم می از طرف اروپایی درخواست می‌کند وارد فاز بعدی مذاکرات شوند.

یک مقام دولتی انگلیس گفت، نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه (امروز) به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد گفت، حصول توافق در فاز اول مذاکرات نیازمند توافق متقابل و یک نتیجه منصفانه است.

فاز دوم مذاکرات خروج شامل گفت‌وگوهایی درباره آینده روابط لندن و بروکسل و مسایل مربوط به آینده تجارت دوجانبه است که اهمیتی حیاتی برای بخش اقتصادی در انگلیس دارد. 

طی هفته گذشته مسایل مربوط به مرز مشترک ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند که تنها مرز خاکی بریتانیا با قاره اروپا است، دردسرساز شد ولی سرانجام روز گذشته با توافق میان دو طرف، ضمانتی برای عدم وجود قوانین مرزی سخت اعلام شد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) ماه ژوئن سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما مذاکرات خروج ماه مارس 2017 آغاز شد و تا ماه مارس 2019 فرصت حصول توافق میان لندن و بروکسل وجود دارد اما با وجود برگزاری چند دور مذاکره طی ماه‌های اخیر پیشرفت چندانی در گفت‌وگوهای برگزیت حاصل نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان