کد خبر: ۱۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

اجرای سرود راهیان نور دانش‌آموزان کارون در یادمان شهدای شلمچه+ فیلم

سرود راهیان نور یک سرود حماسی است. وقتی دانش‌آموزان پس از طی کردن مسافت طولانی به شلمچه می‌رسند قصد داریم با شنیدن این سرود انرژی گرفته و رفع خستگی ‌شود.
به گزارش شیرازه، با رسیدن زائران راهیان نور به شلمچه مربی پرورشی و دانش‌آموزان دبیرستان عترت دو دخترانه شهرستان کارون، خود را به یادمان شهدای شلمچه می‌رسانند تا با اجرای سرودهای انقلابی، روح حماسی را بر زائران دمیده و خستگی را از تن آن‌ها رفع کنند. خبرنگار شیرازه جهت آشنایی با این مربی پرورشی به گفتگو پرداخته که در ادامه شرح آن را می‌خوانید:

ندا غافل‌زاده، مربی پرورشی دبیرستان عترت دو دخترانه شهرستان کارون گفت: ما با یک تیم 35 نفره از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه عترت دو شهرستان کارون گروه سرود تشکیل داده و برای ایجاد تنوع در برنامه‌های زائران شهدا چند سرود از جمله "راهیان نور" اجرا می‌کنیم. تیم سرود ما با شرکت در مسابقات و جشنواره‌های کشوری چند مقام کسب کردند.

غافل‌زاده افزود: راهیان نور علاوه بر سختی که دارد اما با شادی و نشاط بسیاری همراه است و نشان می‌دهد یک بسیجی می‌تواند پویا و شاداب باشد.‌ در واقع بسیجیان علی‌رغم تحمل مشقت فراوان برای نسل‌های آینده برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند تا ایرانی بهتر و سرافراز بسازند و سرود "راهیان نور" بیانگر شادابی زائران راهیان نور است‌.

این مربی پرورشی تصریح کرد: در واقع سرود "راهیان نور" یک سرود حماسی است. وقتی دانش‌آموزان پس از طی کردن مسافت طولانی به شلمچه می‌رسند قصد داریم با شنیدن این سرود انرژی گرفته و رفع خستگی ‌شود. زیرا ضرب موسیقی دانش‌آموزان را جذب کرده و حال و هوای آن‌ها را تغییر می‌دهد. ما با عشق کار می‌کنم و معمولا شعرهایی را انتخاب می‌کنم که دارای محتوا و ریتم انقلابی، تاثیرگذار و حماسی باشد.‌
 
وی ادامه داد: ما در طول یک سال سرودهای مختلفی را اجرا و آماده می‌کنیم. زیرا با سرود می‌توان توجه نوجوانان به موسیقی غیرمجاز را کم کرده و انرژی آن‌ها را به سوی فعالیت‌های سالم و تاثیرگذار هدایت نمود. فرهنگ ایرانی_اسلامی ما دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بر آن اقدامات فرهنگی فراوانی انجام داد. همچنین می‌شود با فعالیت‌های سالم از اوقات فراغت دانش‌اموزان استفاده بهینه داشت.

این مربی سرود در پایان گفت: رهبر انقلاب دو سال پیش بر مقوله سرود و اجرای سرودهای خیابانی تاکید کردند و از آن زمان تاکنون آموزش و اجرای سرود با دانش‌آموزان را در برنامه قرار دادم. در این مدت هر سال چند سرود متفاوت برای شهدا و در راستای گفتمان انقلاب آماده و اجرا می‌کنیم. به نظر بنده بهتر است مربیان پرورشی طبق نظر رهبر انقلاب به سرود اهمیت داده و دانش‌اموزان را در مدرسه رها نکنند، بلکه با اختصاص وقت به آن‌ها برای آینده سرمایه‌گذاری کنند.

نظرات بینندگان