کد خبر: ۱۱۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان بهزیستی کشور در جهرم مطرح کرد :

بررسی لایحه ی حمایت از حقوق معلولین در صحن علنی مجلس/تنها 25 درصد از معابر برای تردد معلولین مناسب سازی شده است

محسنی بندپی گفت : لایحه ی حمایت از حقوق معلولین هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تمامی دغدغه های این قشر از جامعه در آن گنجانده شده است .

به گزارش شیرازه،   انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در سفر نیم روزه خود به جهرم درگفتگو با خبرنگار ما به جلسه ای که با تشکل ها و نماینده ی کانون های هدف بهزیستی برگزار شد اشاره کرد و بیان داشت: لایحه ی حمایت از حقوق معلولین هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت که تمامی دغدغه های این قشر از جامعه در آن گنجانده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اشتغال ، خدمات بیمه ای و درمانی و مناسب سازی شهری را از جمله مواردی عنوان کرد که در لایحه حمایت از حقوق معلولین به آن پرداخته شده است.

معاون وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره اینکه تنها 25 درصد از معابر برای تردد معلولین مناسب سازی شده است به نقش دبیرخانه ی شورای مناسب سازی اشاره کرد و افزود: در لایحه ی حمایت از معلولین، شهرداری ها ،‌بخشداری ها و دهیاری ها مکلف شده اند برای صدور پایان کار ساختمانی شرایط مناسب سازی برای تردد معلولین را درنظر گرفته باشند .

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد شرکای اجتماعی ما هستند خاطرنشان شد : استفاده از ظرفیت های این سازمان ها و خیرین گرانقدر از سیاست های اجرایی ما است و بیش از 90 درصد از فعالیت های بهزیستی با مشارکت مردم نیک اندیش و خیرین به انجام می رسد که بدون حضور آنان قطعا با مشکل روبرو خواهیم بود.

محسنی بندپی از اجرای طرح غربالگری پیش از ازدواج در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تولد سالانه بیش از 25 هزار نوزاد معلول در کشور، ‌75 درصد از کودکان زیر یک سال و بیش از 3 میلیون نفر از افراد زیر 20 سال در برنامه جامع غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق پیش از ثبت در دفاتر رسمی و دادگاه ها را به صورت پایلوت در مشهد ، از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود : با اجرای این طرح شاهد کاهش 1/8 درصدی آمار طلاق در این شهر بوده ایم .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته سن 3/9 درصد از جمعیت کشور بالای 60 سال است عنوان کرد : برای معلولینی که توانایی انجام کار ندارند مستمری معادل حداقل حقوق وزارت کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته ایم و همچنین به خانواده هایی که بیش از دو معلول را نگهداری میکنند 300 میلیلون ریال کمک بلاعوض برای تهیه مسکن مناسب پرداخت می کنیم.

معاون وزیر کار ،‌تعاون و رفاه اجتماعی از تاسیس یک نمایندگی از اداره بهزیستی در بخش خفر شهرستان جهرم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وجود جمعیت 45 هزار نفری این بخش در راستای ارتقای کیفیت ارائه ی خدمات به مردم آن منطقه از طریق اداره کل بهزیستی استان فارس یک نمایندگی در این منطقه تاسیس خواهد شد.

بندپی همچنین از اجرای طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در شهرستان جهرم خبر داد و خاطرنشان شد : با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در قالب طرح ارائه ی خدمات شبکه سلامت در جهرم اجرایی می شود.

وی همچنین افزود : از محل اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از معلولین حضرت فاطمه الزهرا (س) جهرم اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، معلولین ، لایجه
نظرات بینندگان