کد خبر: ۱۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

شهید آیت‌الله دستغیب عالمی مبارز و مردمی بود/ در نظام اسلامی برخی‌ها از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و دچار منکرات می‌شوند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید آیت‌‌الله دستغیب عالم فرهیخته و به معنای واقعی کلمه متواضع بود، برای خودش ارزش ویژه‌ای قائل نبود و مردمی، غم‌خوار محرومان و مظلومان بود.
به گزارش شیرازه، مراسم سی و ششمین سالگرد عروج شهید محراب آیت‌الله دستغیب شامگاه شب گذشته در مسجد جامع عتیق با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری برگزار شد.

وی بابیان اینکه شهید دستغیب شخصیتی جامع الاطراف بود که باید از جنبه‌های گوناگون مورد تحلیل و تعظیم قرار بگیرد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ایشان جنبه سیادت است که در فرهنگ اسلام و اهل‌بیت (ع) بسیار جایگاه رفیعی دارد و نبی اکرم (ص) هم فرمودند که فرزندان مرا گرامی بدارید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در بین مردم شریف فارس و شهر شیراز، گرامیداشت سادات و ذریه پیامبر(ص) و فرزندان اهل‌بیت (ع) بسیار ارزشمند و درخور توجه است.

کلانتری افزود: جنبه دیگر ایشان مجاهد فی سبیل الله بودن است که به معنای واقعی کلمه از همان دوران رضاخان قلدر فعالیت‌های مبارزاتی این مرد الهی نمایان شد، خودش می‌گفت که در دوران رضاخان به جرم روحانی و مبلغ دین بودن چند بار به زندان افتادم.

وی یادآور شد: شهید آیت‌الله دستغیب از سال 42 که نهضت و حرکت الهی امام شروع شد تا دوران نورانی و مشعشع انقلاب اسلامی، همراه امام بود و در همه صحنه‌ها حاضر می‌شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنرانی‌های روشنگرانه و فعالیت‌های مبارزاتی شهید دستغیب در مسجد عتیق که موجب شور و حرکت در جوانان و مردم می‌شد، گفت: شهید دستغیب علاوه بر اینکه اهل معنویت و مبارزه بود، به بیان حقایق دین و ترویج آن نیز می‌پرداخت و از هر مسجد و محفلی برای بیان احکام نورانی اسلامی و ترویج ارزش‌ها بهره می‌گرفت؛ البته تنها به بیان اکتفا نمی‌کرد و با قلم نیز روشنگری می‌کرد و کتاب‌های متعدد ایشان خدمات ماندگاری به احکام و ارزش‌های الهی کرده است.

کلانتری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های شهید دستغیب که نمود بیشتری دارد و مردم ایران نیز می‌دانند، مهذب بودن ایشان بود که امام هم در سخنی آن را عنوان کردند؛ درواقع آن‌کسی می‌تواند مهذب اخلاق باشد که خودش مهذب بوده و درونش از رذایل پاک باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در سال‌های پایانی عمر شهید دستغیب، گاهی خدمت می‌رسیدم و در جلسه اخلاقی که داشت از محضر وی استفاده می‌کردم، تصریح کرد: این عالم فرهیخته به معنای واقعی کلمه متواضع بود، برای خودش ارزش ویژه‌ای قائل نبود و مردمی، غم‌خوار محرومان و مظلومان بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در طول تاریخ علمای ارزشمند نبودند دیگر اثری از دین و معنویت و اخلاق در جامعه نبود؛ این‌ها ارزش‌های الهی را حفظ کردند و با انحرافات و بدعت‌ها مبارزه کردند.

کلانتری تأکید کرد: امروز مدیران ما، دولتمردان و مسؤولان ما بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارند به این آموزه‌های ارزشمند اخلاقی؛ مدیران و کارگزاران ما در برابر مردم به‌ویژه فقرا و محرومین باید متواضع باشند، حلال مشکلات باشند و خانواده معظم شهدا را تکریم کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مسؤولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، ادامه داد: درزمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکم است و عطر وجود شهدای والامقام در اطراف ما پراکنده است، گاهی می‌بینیم که برخی‌ها از بیت‌المال مسلمانان ارتزاق می‌کنند و از برکت خون شهدا به‌جایی رسیدند که متأسفانه دچار منکرات می‌شوند.

وی افزود: در سومین حرم اهل‌بیت (ع) و در ایام سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب متأسفانه گفته می‌شود که در نمایشگاه گردشگری پارس جلسات حرکات موزون و رقص برگزار شده که انسان شرمنده می‌شود؛ من نمی‌دانم آیا مسؤولین امر در این رابطه توجهی داشتند؟!

کلانتری در پایان سخنان خود با اشاره به تأکید شهید آیت‌الله دستغیب بر جایگاه رفیع و ارزشمند ولایت‌فقیه، بیان کرد: باکمال تأسف در این عرصه تاریخی آن‌طور که بایدوشاید جوانان باهوش کمتر به حوزه می‌آیند و بخش زیادی از حوزه‌های علمیه فقیر شده‌اند؛ جا دارد که خانواده‌های متدین جوانان را تشویق و ترغیب کنند که در حوزه‌های علمیه وارد شوند تا این خلأ پر شود که اگر علمایی می‌روند، علمایی دیگر جایگزین شوند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان