کد خبر: ۱۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای درسپیدان آغاز شد

چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضوربرخی از مسئولین شهرستان سپیدان ومسولین آموزش وپرورش،مربیان ،اولیاودانش آموزان درآموزشگاه شهیدباهنربرگزارگردید .

به گزارش شیرازه، سعید مهبودی مدیرآموزش وپرورش  شهرستان سپیدان در آئین افتتاح این مراسم ضمن قدردانی ازمربیان ودانش آموزان گفت: المپیادورزشی درون مدرسه ای باشعار:تحصیل-تهذیب و ورزش درمدارس درحال برگزاری است که دانش آموزان به صورت تیمی دررشته های مختلف ورزشی درطول سال تمرین می نمایند وپس ازمسابقات آموزشگاهی به مرحله شهرستان واستان راه می یابند.

سعیدمهبودی با اظهار امیدواری به اینکه نوجوانانی آگاه و برومند تحویل جامعه بدهیم گفت: فرهنگ سازی ورزش در مدرسه، شاداب سازی فضای آموزشی مدارس و ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روحی دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این المپیاد ورزشی در مدارس شهرستان سپیدان است.


وی افزود: در این طرح تمامی دانش‌آموزان علاقه‌مند به تربیت بدنی و ورزش در مسابقات درون کلاسی و درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند. این طرح به‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و جهت ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

 مدیرآموزش وپرورش شهرستان سپیدان اهداف این المپیاد بیان داشت: یکی از اهداف مهم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است. به‌طوری که دانش‌آموزان مستعد از دل مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای بیرون می‌آیند و به کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای هدایت می‌شوند.

مهبودی با بیان اینکه کم‌تحرکی یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی در بین دانش‌آموزان است، گفت:  برای دانش‌آموزان لازم است در کنار تحصیل علم و دانش به سلامت جسم و روح خود هم اهمیت دهند و برگزاری المپیادهای ورزشی بستر این مهم را فراهم می‌کند. امروزه گسترش استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از فضای مجازی سبب شده است تا علاوه بر کاهش تحرک در میان دانش آموزان، مشکلاتی نظیر چاقی برای آنان به‌وجود آید که برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب کاهش این آسیب‌ها می‌شود.

وی افزود: مدرسه محوری و مشارکت‌جویی اولیا‌ء و دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌هایی است که این طرح دارد و می‌تواند نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

مهبودی افزود: شناسایی استعداد دانش آموزان، بهینه‌سازی اوقات فراغت و ترغیب و تشویق آنان، ایجاد فرصت مشارکت برای دانش آموزان، ترویج احساس مفید بودن و آموزش شرکت در کار تیمی از دیگر اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمام نهادهای ذی‌ربط در راستای برگزاری چنین برنامه‌هایی ابراز داشت: تمام دستگاه‌ها باید آموزش و پرورش را در این امر یاری داده و همچنین مربیان تربیت بدنی باید در راستای کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان تلاش کنند.


المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای در یک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص به مرحله اجرا گذاشته می شود.

قرائت سوگندنامه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در آن دانش آموزان سوگند یاد کردند تا تمام تلاش و توان خود را در راستای ایجاد وظایف خود به کار بگیرند.اهتزار پرچم چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، روشن شدن مشعل این دوره از المپیاد و همخوانی سرود المپیاد از دیگر بخش‌های این مراسم بود که توسط دانش اموزان انجام شد.

منبع: مارگون
برچسب ها: سپیدان ، مدارس ، المپیاد
نظرات بینندگان