کد خبر: ۱۱۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

سپیدان بهشت گردشگران؛ رکوردارتصادف

شهرستان سپیدان باتوجه به قرارگرفتن بین دومرکز استان مهم ونقطه اتصال جنوب کشور؛ متاسفانه سال هاست که جاده های سپیدان به جاده مرگ تبدیل شده؛ وضعیت اسفناک این جاده صدای همه را درآورده است .
به گزارش شیرازه، با توجه به قرارگرفتن شهرستان سپیدان بین دومرکز استان مهم واستراتژیک جنوب کشور وداشتن آب وهوایی معتدل  وتفرجگاهها وچشمه ساران بی شمار وشهرستانی که قابلیت پذیرش گردشگر رادر چهار فصل سال داراست . حجم بالای مسافر در ایام مختلف سال ودر زمستانهای پوشیده از برف، داشتن زیباترین آبشار خاورمیانه ؛ بالا بودن سوانح رانندگی در سپیدان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.شاید کمتر هفته ای باشد که در شهرستان سپیدان از شهر وروستا خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در مسیر های این شهرستان در رسانه هامنتشر نشود، که این مهم نشان از وضعیت اسفناک راه های این شهرستان است.

با نگاهی به آمار تصادفات جاده ای می توان به وضعیت جاده های سپیدان پی برد و بی گمان مسئولان شهرستانی به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات موجود نخواهند بود و این مدیران استانی و همچنین کشوری هستند که می تواند با تصویب قوانین و لوایحی به داد مردم این منطقه از کشور عزیزمان ایران برسند.

دراین میان گردشگران ومسافرانی که از نقاط مختلف کشور برای گذراندن اوقات فراغت وتفریح به شهرستان می آیند که متاسفانه عدم آشنایی به جاده های شهرستان وغیر استاندارد بودن انها برایشان خاطره ای تلخ رقم می زند واز دست دادن عزیرانشان را درسایه بی مهری مسئولین رقم می خورد شنیدن نام سپیدان شهرستان چهارفصل ونگین زاگرس به جای خاطرات خوب آن جور دیگری در اذهان آنها باقی بماند و هر هفته وشاید هرروز شاهد تصادف در جاده های این شهرستان هستیم .

شهرستان سپیدان سال های سال است که به عنوان مقصد گردشگری اول فارس وجنوب کشور نام برده می شود این در حالی است در سال حدود دهها میلیون گردشگر از این شهرستان بازدید می کنند اما این حجم مسافر نمی توانند سالم به مبدا خود بازگردند و معمولا دچار حادثه های تلخ و دلخراشی می شود. نگین زاگرس سال های سال است که به عنوان مقصد گردشگری اول فارس وجنوب کشور نام برده می شود این در حالی است در سال حدود دهها میلیون گردشگر از این  شهرستان بازدید می کنند اما این حجم مسافر نمی توانند سالم به مبدا خود بازگردند و معمولا دچار حادثه های تلخ و دلخراشی می شود.

آمار وارقام تصادفات وحادثه های در طول یک سال در جاده ها ونقاط حادثه خیز شهرستان حاکی از این است با توجه به استقبال بیش ا زحد مسافران وگردشگران متاسفانه هنوز زیرساختنهای لازم برای امر گردشگری محقق نشده است وجاده های روستایی وبرخی از مناطق گردشگری چندان رشد نکرده است . متاسفانه باوجود فناوری های روز دنیا هنوز که هنوز است شهرستان از برخی ازاین مواهب محروم است  ودر هفته در سطح شهرستان وقوع تصادفاتی که منجر به فوت می شود شاهد هستیم  

اگر این شهرستان در استانی دیگر قرار داد ایا حال و روز نگین زاگرس اینچنین بود . جاده های بسیار خطرناک وبدون علائم وتابلوها آنهم در برترین نقطه فارس وعروس شهرهای جنوب کشور این روز ها حال وروز خوشی ندارد وگردشگران ومسافران از آمدن به این شهرستان با خاطره خوب رهسپار نمی شوند .

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، گردشگری ، حادثه
نظرات بینندگان