کد خبر: ۱۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

وعده پشت وعده، سهم روستای «دیندارلو» فسا چهار سال پس از فرو نشست زمین

حدود 4 سال پیش بود که حفره ای به طول بیش از 200 متر وعمق 3 متر دراطراف این روستا بر اثر کم آبی و فرو نشست به وجود آمد و مردم این روستا سال هاست که شب و روزشان را با هول وهراس ریزش سقف و دیوار به سر می برند.
وعده پشت وعده، سهم روستای «دیندارلو» فسا چهار سال پس از فرو نشست زمین
به گزارش شیرازه، «دیندارلو» روستایی از توابع بخش ششده و قره‌ بلاغ شهرستان فسا در استان فارس است و بر اساس سرشماری های انجام شده بیش از 500 خانوار و یک هزار و 800 نفر جمعیت دارد.

حدود 4 سال پیش بود که حفره ای به طول بیش از 200 متر وعمق 3 متر دراطراف این روستا بر اثر کم آبی و فرو نشست به وجود آمد و مردم این روستا سال هاست که شب و روزشان را با هول وهراس ریزش سقف و دیوار و فراخ شدن شکاف هایی به سر می برند.

طهمورث یوسفی مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) در سال 94 در گفتگویی با اشاره به اینکه فرونشست در این منطقه زیاد است، اظهار داشت: ظرف دو ماه آینده گزارش کاملی در خصوص وضعیت فرونشست در این منطقه اعلام می شود.

 اکنون که ماه ها از آن گفتگو می گذرد اهالی این روستا همچنان در انتظار اقدامی از سوی مسئولان هستند.

عبدالله دیندارلو دهیار این روستا در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه این مشکل همچنان پا برجا هست گفت: متاسفانه هنوز جوابی از سوی مسئولان داده نشده است که چه اقدامی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئولان هر بار میگیوند به زودی این مشکل حل می شود افزود: سال گذشته  تابش رییس بنیاد مسکن کشور در بازدید از این روستا  گفت؛ تا یک ماه آینده باید کارشناسان نظرات قطعی جهت اقدامات لازم را ارائه دهند، اما تا امروز کاری صورت نگرفته است.

دهیار روستای دیندارلو با بیان اینکه هفته گذشته فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولان در بازدیدی که از این روستا داشتند صحبتی در مورد اقدامات لازم  بیان نشد؛ ادامه داد:  فعلا  با مشورتی که با اهالی روستا داشتیم تصمیم گرفته شد با بودجه دهیاری اقداماتی موقتی انجام شود تا آب در این گسل نرود و مشکلات دیگری در پی نداشته باشد.

علی محمد بلاغی اینالو بخشدار ششده و قره بلاق  درگفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در برنامه ای با کمیته فنی ستاد بحران و بازدیدی که از روستا داشتیم قرار شد حفره پر شود و جهت جابه جایی روستا زمین آماده شده و فقط قرار داد بستن آن با مالک مانده است.

وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده در تهران کمی زمان بر بوده است افزود: این مطالعات به پایان رسیده و وارد فاز اجرایی شده ایم اما اقدامات لازم بستگی به شرایط دارد که یکی از آن ها قرار دادی است که مالک باید با بنیاد مسکن ببندد.

بلاغی اینالو با اشاره به خدمات ارائه شده به اهالی آن بخش از روستا که باید جابه جا شوند تصریح کرد: 20 میلیون وام قرض الحسنه و 5میلیون وام بلا عوض و زمین رایگان در اختیار اهالی قرار می گیرد.

حال باید دید پس از گذشت این همه سال و وعده های که هر یک از مسئولان در بازدید از این روستا داده اند و به سر انجام نرسیده است؛ چه موقع عملی میشود.
نظرات بینندگان