کد خبر: ۱۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

از شعرخوانی دختر شهید مقاومت سپاه قدس تا اجرای زنده تیتراژ پایانی «اشنوگل»

فیلم سینمایی« اشنوگل» در سینما شیراز بدون حتی یک صندلی خالی با حضور تهیه‌کننده و خواننده این فیلم به همراه دیگر میهمانان اکران شد.
به گزارش شیرازه،شامگاه جمعه فیلم سینمایی «اشنوگل» به همت کانون رهپویان وصال شیراز و تعدادی دیگر از مؤسسات فرهنگی مردم‌نهاد، با حضور پرتعداد شیرازی‌ها در یک روز سرد بارانی در سینما شیراز اکران شد.

فیلم تحسین‌برانگیز «اشنوگل» که روایت گر شهدای غواص و قهرمانان دست‌بسته کشورمان است، این روزها باکم لطفی متولیان فرهنگی و اهالی سینما مواجه است.

هادی حاجتمند کارگردان فیلم سینمایی «اشنوگل» در مصاحبه‌ای گفته بود که با هزینه شخصی فیلم را تبلیغ کردیم و در مشهد نتیجه‌اش را دیدیم و فیلم با اقبال مواجه شد، اما در تهران پوستر فیلم حتی در سالنی که نمایش دارد، نصب نشده است!

شاید همین جمله کوتاه گویای بخشی از کم‌لطفی‌ها باشد که با تلاش و حضور خودجوش مردمی می‌تواند جبران شده و فیلم «اشنوگل» را پربازدید کند.

امشب ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» و علی جهانیان خواننده تیتراژ پایانی این فیلم در برنامه حضور داشتند و در کنار دیگر شهروندان شاهد اکران «اشنوگل» شدند.

پیش از اکران فیلم، فاطمه افشاریان دختر شهید افشاریان از شهدای مقاومت سپاه قدس که تجربه شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب را دارد، به پشت تریبون رفت و شعر کوتاهی را در وصف داعش خواند.

همسر شهید سید رضا حسینی به همراه پسرش سید ابوالفضل نیز میهمان این برنامه بودند تا از ماجرای عکس منتشرشده از غربت همسر شهید و فرزندش در کنار تابوت شهید مدافع حرم بگویند؛ عکسی که در هفته‌های گذشته در فضای مجازی منتشرشده و بازخورد فراوانی را به همراه داشت.

حسین نعمتی جانباز سرافراز استان فارس که 34 سال است قطع نخاع شده، نیز در این برنامه که به بهانه گرامیداشت کربلای 4 برگزار شد، حضور داشت.

نعمتی با اشاره به جنگ ایران و عراق و شرایط سخت آن زمان گفت: آن موقع می‌خواستیم مملکت و نظام را از دست دشمن نجات دهیم، اما امروز در عمق عراق موکب و حسینیه داریم. یک روزی آرزو داشتیم به کربلا و نجف برویم اما حالا زنان و دختران ما در اربعین به‌راحتی به کربلا می‌روند.

وی ادامه داد: در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و ان‌شاءالله در یمن و نیجریه و بحرین نیز قائله دشمنان پایان خواهد یافت؛ شهدای مدافع حرم به‌ویژه فاطمیون جنگیدند و ما باید بدانیم که دشمنان دست‌بردار نیستند و ما نیز باید خستگی‌ناپذیر باشیم.

در پایان‌بخش اول برنامه از این جانباز پرافتخار تقدیر شد.

سید محمد انجوی نژاد دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان فارس در خلال برنامه امشب، به‌جای اینکه بنشیند و نظاره‌گر باشد، سرزنده و بشاش خودش به میان میهمانان می‌رفت و با تمجید از آنان، حضار را به تشویق و ذکر صلوات ترغیب می‌کرد.

ابراهیم اصغری که تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی «به کبودی یاس» درباره شهید برونسی و «شور شیرین» روایت گر شهید کاوه را در کارنامه سینمایی خود ثبت کرده است، از مسیر سخت فیلم سینمایی «اشنوگل» گفت.

وی درباره انتخاب موضوع فیلم «اشنوگل» گفت: به خاطر تأثیری که شهدای شاخص به‌ویژه غواص بر روی نسل جوان داشتند به سراغ شهدای غواص رفتیم که دست‌بسته شهید شده بودند و در تهران هم شاهد تشییع باعظمت آن‌ها بودیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» ادامه داد: نیروهای غواص در جنگ جزء آسیب‌پذیرترین و مظلوم‌ترین‌ها هستند، ما هم تصمیم گرفتیم این فیلم را به شهدای غواص دست‌بسته تقدیم کنیم.

وی بابیان اینکه 2 سال طول کشید تا چند نسخه فیلم‌نامه نوشته شد و اوایل سال گذشته نیز آماده تولید شد، تصریح کرد: متأسفانه باگذشت زمان مدیران فرهنگی کمتر از این نوع فیلم‌ها حمایت می‌کنند.

پس از پایان سخنان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل»، خواننده جوان تیتراژ این فیلم نیز ضمن تقدیر از دعوت کردن وی و اجرای زنده تیتراژ پایانی، گفت: خیلی وقت بود اثری تولید نکرده بودم، کار اشنوگل که به من معرفی شد؛ با تمام وجود وقت گذاشتم تا لیاقت این فیلم را داشته باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان