کد خبر: ۱۱۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

"گردشگری هیجانی" فارس نیازمند توجه است

یک فعال گردشگری گفت: توسعه "گردشگری هیجانی" در فارس با مشکل روبه‌رو و نیازمند توجه است.
به گزارش شیرازه،گردشگری هیجانی ازجمله رشته‌های گردشگری است که موردتوجه بسیاری از مردم جهان قرار دارد و در ایران نیز شاهد برخی از این برنامه‌ها هستیم.

در حاشیه نمایشگاه گردشگری پارس با یکی از فعالان این رشته در مورد پتانسیل‌ها و مشکلات اجرای چنین تورهایی در استان فارس گفت‌وگو کردیم.

سعید ظریفی اظهار داشت: راهنمای گردشگری، تور طبیعت‌گردی و تورهای توأم با هیجان در طبیعت هستم و در برنامه‌هایی که اجرا می‌کنیم شاهد استقبال مردم هستم.

وی افزود: مشکل اصلی برگزاری تورهای هیجانی در استان فارس، نبود زیرساخت‌های لازم است و برای اجرای برنامه‌ها باید خود اقدام به بسترسازی کنیم که با توجه به این‌که فعالیت‌ها در محیط‌های بکر طبیعت انجام می‌شود می‌تواند مشکلات و خطراتی را به همراه داشته باشد.

ظریفی گفت: در کشورهای دیگر، پارک‌ها و فضاهایی با استانداردهای خاص وجود دارد که عمدتاً متعلق به بخش خصوصی است و اگر اتفاقی بیفتد می‌توانند پاسخگو باشند و یا پیشگیری کنند.

این فعال گردشگری در مورد حساسیت مردم نسبت به مقررات ایمنی اظهار داشت: در کمال تأسف برای مردم این مسئله چندان اهمیتی ندارد.

وی در مورد امکانات مناسبی که در استان فارس برای فعالیت‌های این‌چنین وجود دارد بیان کرد: نزدیک‌ترین مکان که استاندارد نسبی دارد و می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم؛ پیست پولاد کف با 70 کیلومتر فاصله از مرکز استان است.

ظریفی ادامه داد: اگر نگاهی به برخی از محدود وسایل بازی هیجانی نصب‌شده در بعضی از پارک بیندازیم متوجه استقبال مردم می‌شویم و لازم است که برای گسترش این نوع از گردشگری، دولت مشوق بخش خصوصی برای ایجاد مکان‌های مناسب باشد و این کار می‌تواند در رونق گردشگری استان نقش اساسی داشته باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان