کد خبر: ۱۱۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶
بازهم عطر شهادت در شهر دارالمؤمنین پیچید؛

جهرم نهمین شهید مدافع حرم خود را تقدیم کرد

شهید مدافع حرم "کریم پرهیزگار " از اهالی روستای کراده بخش خفر شهرستان جهرم در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام در سوریه به شهادت رسید .

به گزارش شیرازه، شهید عبدالکریم پرهیزگار از اهالی روستای کراده اولین شهید مدافع حرم بخش خفر و نهمین شهید شهرستان جهرم در دفاع از حرم عمه سادات در سوریه به شهادت رسید .

شهید عبدالکریم پرهیزگار ۲۲ مرداد ۱۳۶۵ در خانواده‌ای فرهنگی مذهبی در روستای کراده از توابع بخش خفر شهرستان جهرم چشم به جهان گشود. 

 از سال ۱۳۷۷ به عضویت بسیج در آمد و ۲دوره سه ساله نیز به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت ولیعصر(عج) روستای کراده به خدمت رسانی کرد. 

شهید پرهیزگار در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۴ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و اوایل ورود در تیپ نیروی مخصوص المهدی(عج) جهرم مشغول و بعد از چند سال با انتقال به تیپ مهندسی الهادی شهرستان کوار به عضویت گردان تخریب آن یگان در آمد. 

از شهید عبدالکریم پرهیزگار یک فرزند پسر سه ساله به نام امیر علی به یادگار مانده است.

شهید پرهیزگار در حین خدمت مقدس پاسداری، چند مرحله با اعزام به شرق کشور و شهرستان سراوان برای مقابله با اشرار شرق کشور حضور فعال داشت.

وی در راستای دفاع از حرم آل‌الله و همچنین دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت کشور عزیزمان سه بار به ماموریت سوریه اعزام شده بود .

بنا به گفته فرمانده وی، وقتی برای سومین بار درخواست اعزام کرد، با مأموریت وی موافقت نشد، ولی با اصرار بیش از حد و قسم‌ به حضرت زینب کبری(س)، فرمانده را متقاعد کرد تا عاقبت در این راه جان عزیز خود را فدای اسلام و امنیت کشورمان کرد. 

به گفته سرهنگ دوم پاسدار غلامرضا توکل فرمانده سپاه جهرم، پیکر پاک و مطهر پاسدار شهید مدافع حرم "عبدالکریم پرهیزگار" امروز شنبه بیست و پنجم آذرماه از دمشق به تهران انتقال پیدا می‌کند.

گفتنی است شهیدان؛ جهانپورشریفی، محمد استحکامی، ایمان خزاعی، خان‌علی یوسفی، مجتبی ذوالفقارنسب، مسلم نصر، علی نظری و حبیب‌الله ریاضی‌پور، از شهدای مدافع حرم شهرستان جهرم هستند.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، شهادت ، مدافع
نظرات بینندگان