کد خبر: ۱۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
به همت جوان خرامه ای؛

وقتی ابتکار در آموزش، علت یک پژوهش می‌شود

هادی علیزاده (مانده‌علیزاده) یکی از جوانان شهرستان خرامه است که با بررسی علل اختلالات یادگیری دانش آموزان، کار پژوهش را در این زمینه آغاز و هم‌اکنون با طراحی بسته آموزشی «اکسیر هوش» مشکلات آنها را حل کرده است.

به گزارش شیرازه، اندیشه، پژوهش و نوآوری مهمترین نیازهای بشر برای پیشرفت و توسعه بوده، پیشرفتی که در ابتدا برای یک ملت ارزنده است و نهایتا خدماتی را برای مجموعه‌ای از مردم دنیا به ارمفان خواهد آورد.

در این میان، پژوهشگران جایگاه خاصی دارند چرا که این افراد در ابتدای راه باید کاستی‌ها و چالش‌ها را شناسایی کنند سپس بهترین و سریع‌ترین راه‌حل ممکن را در اختیار جامعه قرار دهند، به عبارتی این افراد مسیر را برای استفاده عموم هموار می‌کنند.

هادی علیزاده (مانده‌علیزاده) یکی از جوانان شهرستان خرامه است که با بررسی علل اختلالات یادگیری دانش آموزان، کار پژوهش را در این زمینه آغاز و هم‌اکنون با طراحی بسته آموزشی «اکسیر هوش» مشکلات آنها را حل کرده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Azar/25%20hadi/25%20azar%20%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%202.jpg

وی در معرفی خود می‌گوید: در سال 72 در روستای معزآباد جابری شهرستان خرامه به‌دنیا آمدم، تحصیلات خود را تا دیپلم در همین روستا و پس از آن در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی شیراز ادامه دادم.  

علیزاده گفت: از آنجا که به کارهای تحقیقی و پژوهشی علاقه زیادی داشتم، شیوه‌های نوین آموزشی در مدارس و علل اختلالات یادگیری را بررسی کرده و پس از دو سال، یک سری فلش‌کارت‌های آموزشی را طراحی کردم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Azar/25%20hadi/25%20azar%20%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%201.jpg

این پژوهشگر جوان ادامه داد: در سال 94 با استفاده از نمودار ساقه و برگ ریاضی، پاسخبرگی هوشمند ابداع و طراحی کردم، در سال 95 تعداد فلش‌کارت‌ها را به 13 مجموعه رساندم و نهایتا در سال 96 مجموعه فعالیت‌های خود را با نام اکسیر هوش در مجموعه‌ای شامل 17 مجموعه فلش‌‌کارت، 3 پوستر آموزشی، سه دفتر و کتاب کار، 6 مجموعه پاسخبرگ و یک دفتر برنامه‌ریزی درسی و روش‌های یادگیری و جدول تناوبی دوزبانه جمع‌آوری کردم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Azar/25%20hadi/25%20azar%20%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%203.jpg

وی در پایان از همه معلمان و مربیان خود تشکر کرد و گفت: اگر امروز مجموعه‌ای آماده شده که در بسیاری از نقاط کشور در حال استفاده است به برکت وجود معلمان دلسوزی بوده که پشتیبان من بودند، امیدوارم که توانسته باشم ذره‌ای از تلاش‌های این عزیزان را جبران کنم.

حرف آخر: شروع پژوهش و تحقیق، به طور قطع نیازی به یک مجموعه عظیم ندارد، همین که بتوان به مشکلات پیرامون خود نگاه دقیق‌تری داشت و از ابزارهای موجود به نحو مطلوب استفاده کرد بخشی از مشکلات به‌راحتی حل خواهد شد.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، پژوهش ، فارس
نظرات بینندگان