کد خبر: ۱۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبرداد؛

فراهم شدن زمینه افزایش فرهنگ کتابخوانی با «پائیزه کتاب» / رتبه پنجم استان فارس در کشور

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر این باور است که اجرای طرح «پائیزه کتاب» زمینه افزایش فرهنگ کتابخوانی را فراهم کرده است.

به گزارش شیرازه، مهدی امیدبخش،معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برآیند کلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از میزان تأثیرگذاری طرح های فصلی موسسه خانه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی مثبت است؛ اجرای این طرح ها باعث شده تا میزان حضور مردم در کتابفروشی ها و به تبع آن میزان خرید کتاب افزایش یابد.


امید بخش با بیان این استان فارس از بین 31 استان شرکت کننده در طرح پائیزه کتاب رتبه پنجم را از آن خود کرد، گفت: از بین کتابفروشی های عضو طرح پائیزه کتاب 34کتابفروشی در مرکز استان و مابقی در شهرستان های اطراف کتاب ها را با تخفیف 20و25درصدی عرضه می کنند.

وی با بیان این که میزان فروش کتاب کتابفروشان در هر فصل از این طرح ها نسبت به فصل پیشین خود افزایش قابل توجهی دارد، گفت: در هر دوره از این طرح ها، بر تعداد کتابفروشان راغب برای شرکت در آن ها افزایش پیدا می کند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان این که 70 درصد از کتابفروشان استان فارس در طرح های فصلی ترویج کتابخوانی شرکت کرده اند، اظهار کرد: با توجه به این که یک کتاب از زمان تألیف تا چاپ صنوف مختلفی اعم از نویسنده، ناشر، توزیع کننده، گرافیست، طراح، تایپیست و ... را درگیر می کند، اجرای طرح هایی اعم از «پائیزه کتاب» نه تنها برای کتابفروش منفعت دارد بلکه این صنوف نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی تمدید مهلت شرکت در طرح «پائیزه کتاب» سال جاری تا دوم دی ماه در 11 شهرستان را اقدامی شایسته دانست و گفت: با توجه به این که در شهرستان ها به ویژه شهرستان های محروم دسترسی مردم به کتاب بسیار اندک است، هر اندازه این مهلت تمدید شود می توان بیشتر به ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ها امیدوار بود.

یادآور می شود، مدت زمان اجرای طرح پائیزه کتاب در مراکز استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، مرزی و دور از مرکز تا دوم دی ماه تمدید شد.

این طرح با شعار «هر ورقش دفتریست...» بعد از طرح‌هایی همچون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» هفتمین  گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.

در دومین «پاییزه کتاب» علاقه مندان می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان