کد خبر: ۱۱۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
تهیه کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» در شیراز:

فیلمهای دفاع مقدس در اکران محکوم اند که تولید نشوند

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» گفت: فیلمهای دفاع مقدس در اکران به این محکوم می شوند که دیگر تولید نشوند.
به گزارش شیرازه، ابراهیم اصغری تهیه کننده و علی جهانیان خواننده تیتراژ «اشنوگل» این فیلم را در سینما شیراز حوزه هنری فارس رونمایی کردند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم اشنوگل که در برنامه ای تلویزیونی از شبکه فارس سخن می گفت در مورد انتخاب نام این فیلم که اکران آن از هفته جاری در شیراز آغاز شد، پاسخ داد: به این علت نام فیلم را اشنوگل گذاشتیم که اسم لوله تنفسی غواص ها در زیر آب بوده است؛ تنها راهی که غواص می تواند با آن نفس بکشد و اگر نباشد قادر به تنفس نخواهد بود،

وی نام فیلم را پیشنهاد برزو ارجمند، بازیگر اشنوگل دانست و در رابطه با استقبال از این فیلم در شیراز افزود: ما توقع داریم که در شیراز هم مثل مشهد از اشنوگل استقبال خوبی شود.

اصغری با بیان اینکه فیلم های دفاع مقدس در مرحله اکران به این محکوم می شوند که دیگر تولید نشوند، ادامه داد: مخاطبان این فیلم ها زیاد هستند ولی چون مخاطبانش کمتر به سینما می روند برای همین از این دسته از فیلم ها در سینما کمتر استقبال می شود، بنابر این خواهش می کنم که مردم و مخاطبان این فیلم ها به سینما بروند تا تولید این طور فیلم ها تعطیل نشوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی اشنوگل اضافه کرد: هدیه ای که من برای مردم شیراز آوردم اکران فیلم اشنوگل هست که از امروز در سینما شیراز حوزه هنری فارس برای اولین بار رونمایی خواهد شد.

وی در رابطه با شروع فعالیتش در سینما گفت: من شخصا سینما را از سال ۷۵ با فیلم مردی شبیه باران از سینمای دفاع مقدس شروع کردم و در این مدت هم ترجیح دادم که در حوزه ی دفاع مقدس کار کنم.

اصغری در رابطه به اینکه چرا فیلم اشنوگل را تهیه کرده است گفت: غواص ها شاید آسیب پذیرترین و مظلوم ترین شهدای جنگ هستند، مخصوصا در تعدادی از عملیات دفاع مقدس که شهدای غواص ما ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

نویسنده فیلمنامه اثر یادشده با اعلام اینکه سالها به دنبال ساخت چنین فیلمی بوده، در ادامه افزود: همین موارد و اینکه یکی از نزدیکان من از شهدای غواص هست باعث شد که من فیلم سینمایی اشنوگل را تهیه کنم.

تهیه کننده اشنوگل با این حال گفت: اولین جایی که ما را در ساخت این فیلم حمایت کرد ابتدا صدا و سیمای خراسان رضوی و بعد هم شهرداری مشهد بود.

سپس علی جهانیان خواننده تیتراژ فیلم سینمایی اشنوگل در رابطه با تیتراژ این فیلم گفت:  خواندن برای شهدا نیاز به  اعتقاد خاصی دارد؛ چندین شاعر روی تیتراژ فیلم اشنوگل کار کردند تا خروجی آن به این شکلی شد که می شنویم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان