کد خبر: ۱۱۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

مهاجرت با شکوه پرندگان در دریاچه هیرم + فیلم

در آستانه فصل سرما ، دریاچه هیرم لارستان میزبان گونه‌های با ارزش پرندگان مهاجر است .
به گزارش شیرازه، رئیس اداره محیط زیست لارستان، از مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر خبر داد و گفت: منطقه لارستان به دلیل آب و هوای مناسب در فصل سرما، میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است.
خدانظر انصاری با بیان اینکه پرندگان آبزی و کنار آبزی که به منطقه لارستان مهاجرت دارند به‌طور معمول خود را به دریاچه «هیرم» در بخش اوز می‌رسانند، افزود: این پرندگان شامل دُرنا، ایگرت، هواسیل، انواع اُردک و مرغابی، فلامینگو و ... هستند.
وی ادامه داد: پرندگانی مانند «هوبره» که مورد حمایت جهانی هستند نیز، در دشت‌های منطقه حفاظت شده هرمود و دشت بنارویه زمستان گذرانی می‌کنند.
انصاری به دلایل انتخاب این مناطق از سوی این گونه پرنده اشاره کرد و گفت: این پرندگان خشک زی هستند و به شکل معمول در دشت‌های صاف، هموار و دارای امنیت کوچ می‌کنند.
وی از آغاز آمارگیری این پرندگان با کمک کارشناسان محیط زیست استان فارس با همراهی دوست‌داران محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: گشت‌زنی مداوم محیط‌بانان و دوست‌داران محیط زیست و همچنین جلوگیری از بروز بیماری پرندگان با همکاری اداره دامپزشکی لارستان از اقدامات مهم برای حفظ این گونه‌های باارزش است.
دریاچه‌ هیرم لارستان با ۴ کیلومتر مربع مساحت و ۳متر عمق در ۳۶ کیلومتری شمال بخش اوز واقع شده است.
آب این  دریاچه شور است و در زیبایی در منطقه  لارستان کم نظیر است.این دریاچه حوزه آبریز وسیعی دارد که در بارندگی ها سیرابش می کند اما از خود چشمه‌های آبگرم هم دارد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

نظرات بینندگان