کد خبر: ۱۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
با وجود وعده مسئولان؛

انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز به خارج از شهر تا پایان امسال مقدور نیست

یکی از مدیران کارخانه پشم شیشه شیراز می گوید: به دلیل اینکه تسهیلات و امکانات تامین نشده قطعا انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا پایان سال جاری مقدور نخواهد بود.
به گزارش شیرازه، ناصری سخنگوی شورای شهر شیراز مدتی پیش گفته بود: شورای شهر با سلامت مردم شوخی ندارد؛ کارخانه پشم شیشه و ریشمک از کارخانه هایی هستندکه طبق قول داده شده، تا پایان سال 96 به خارج از شهر منتقل می شوند.

اما بعد از حدود یکماه «سمتی» یکی از مدیران کارخانه پشم شیشه شیراز گفته است، انتقال این کارخانه تا پایان امسال مقدور نیست

 حمیدرضا سمتی در گفتگو با ایرنا می گوید: به دلیل اینکه تسهیلات و امکانات تامین نشده قطعا انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا پایان سال جاری مقدور نخواهد بود.

اظهارات این مدیر کارخانه پشم شیشه در حالی است که  هفته گذشته سرپرست اداره کل محیط زیست استان فارس اعلام کرد که مسئولان شرکت پشم شیشه در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز تعهد داده اند که این کارخانه به بیرون ازشیراز منتقل شود و مصوبه این کارگروه نیز لزوم انتقال این کارخانه تا پایان سال جاری به منطقه ویژه اقتصادی است.
نبی الله مرادی از آنچه سابقه بدعهدی مدیران این شرکت برای انتقال کارخانه پشم شیشه از محدوده شهری به منطقه ویژه اقتصادی شیراز نامید، اظهار کرد:امیدواریم این بار مسئولان این کارخانه به تعهد خود جامع عمل بپوشانند.

تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 97عملیات انتقال کارخانه انجام شود

اما سمتی مدیر منابع انسانی، برنامه ریزی و توسعه شرکت پشم شیشه ایران گفت:باید دوباره به کارخانه فرصت داده شود تا در آینده جابه جایی صورت گیرد زیرا در حال حاضر در مکان احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز سه سوله، انبار جنرال استیل و 20 شمع کوبیده شده و حدودا 23 تا 25 درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی پیرامون پیش بینی زمان بندی مورد نیاز برای انتقال کارخانه بیان کرد: چیزی که مشخص است این موضوع است که تا پایان سال 96 نمی توان کارخانه را در مکان فعلی خاموش کرد ،ولی تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 97عملیات انتقال کارخانه انجام شود.

وی اضافه کرد: مهمتر از مشخص کردن زمان بندی برای انتقال کارخانه ،تامین هزینه و اعتبار لازم برای انجام عملیات جابه جایی است و اگر این بودجه تامین نشود پایان سال آینده هم انتقال کارخانه انجام نخواهد شد.
سمتی ادامه داد: بودجه مورد نیاز برای انتقال کارخانه پشم شیشه و خرید تجهیزات جدید حدود 34 میلیارد تومان است و تاکنون هزینه های مورد نیاز برای عملیات جابه جایی از منطقه شهری به منطقه ویژه از هزینه های جاری شرکت صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این کارخانه حداقل 65 درصد نیاز کل کشور را در زمینه پشم شیشه و ایزوگام تامین می کند و 146 نفر نیز در این محل به صورت مستقیم مشغول کار هستند که تاکنون حقوق و مزایای آنها به موقع پرداخت شده و این کارخانه جز معدود واحدهای تولیدی کاملا به صرفه و سودده استان فارس است.

مدیرمنابع انسانی شرکت پشم شیشه ایران افزود: اگر این کارخانه تعطیل شود ضمن بیکار شدن کارکنان ،به دلیل نیاز بازار و عدم تامین این نیاز از داخل کشور ، واردات محصولات مشابه از خارج انجام خواهد شد و این کار به ضرر کشور و آینده شرکت پشم شیشه ایران خواهد بود.
شرکت پشم شیشه ایران از سال 1343 در تهران و از سال 1357 در شهرک احمدآباد شیراز فعالیت خود را آغاز کرد و ظرفیت اسمی این کارخانه در شیراز 9 هزار تن در سال و ظرفیت واقعی بیش از هشت هزار تن پشم شیشه در سال است.

این کارخانه در منطقه احمدآباد واقع در پشت باغ جنت شیراز واقع شده است.

نظرات بینندگان