کد خبر: ۱۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خبر داد

تدوین «دانشنامه نقش مردم فارس در دفاع مقدس» در 12 جلد/ همکاری 300 نفر در تدوین کتاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: 300 نفر در گردآوری و تدوین «دانشنامه نقش مردم فارس در دفاع مقدس»، همکاری دارند.
به گزارش شیرازه،دانشنامه دفاع مقدس یکی از مطالبات رهبری و به‌تبع آن رسالتی بر گردن پیشکسوتان و تمامی اقشار مردم برای ثبت وقایع تاریخی دفاع مقدس است.

وی افزود: «دانشنامه نقش مردم فارس در دفاع مقدس» یک کتاب جامع علمی است تا گفته رهبری که خواستار تهیه دائره‌المعارفی مرجع و مستند و بدون تعارف باشد تحقق پیدا کند.

گرامی گفت: فعالیت در این زمینه با تشکیل سه کارگروه دنبال می‌شود که در قالب یک شورای علمی موضوعات تصویب و با دستگاه‌های دارای نقش در دفاع مقدس و بر اساس معیارهای تعریف‌شده، اطلاعات راستی آزمایی می‌شود و سپس اقدام به جمع‌آوری اسناد و بعدازآن، نوشتن مقالات توسط نویسندگان با تکیه‌بر مستندات به‌دست‌آمده آغاز می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در 9 ماه گذشته هزار و 500 مدخل برای کار شناسایی‌شده است و می‌توان موضوعات بیشتری را به آن اضافه کرد و نتیجه آن، کتابی علمی و فاخر است که در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان به دفاع مقدس قرار داده می‌شود تا به‌عنوان یک مرجع و سند مورداستفاده آیندگان قرار بگیرد.

وی بابیان این‌که 300 نفر در جریان کار این دانشنامه فعالیت می‌کنند و در 9 ماه گذشته کار مطابق با برنامه پیش رفته است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که چنان چه‌کارها همین‌گونه پیش برود در سوم خردادماه 98 از این کتاب رونمایی شود.

گرامی اضافه کرد: در این دانشنامه که بین 7 تا 12 جلد است اسناد و مدارک فرماندهان دفاع مقدس از رده فرمانده گروهان به بالا موردبررسی قرار می‌گیرد و اسنادی آورده می‌شود که قابل بهره‌برداری باشد.

وی با تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: به‌واسطه این همراهی‌ها، بخش مشکل کار که شناسایی و توجیه نیروها بود انجام شد و اکنون در مرحله جمع‌آوری اسناد هستیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان