کد خبر: ۱۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

رفع تصرف اراضي بنیاد مسکن در روستای بيخ و بنگل شهرستان داراب

دراقدامی ضربتی با همکای دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی پاسگاه قلعه بیابان شهرستان داراب صدها متر مربع زمین از اراضی بنیاد مسکن در روستای بيخ و بنگل شهرستان داراب از توابع بخش جنت رفع تصرف شد.
به گزارش شیرازه، مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب در حاشیه این اقدام با تاکید بر اینکه تصرف عدوانی اراضی موجب افزایش حاشیه نشینی خواهد بود گفت: تصرف عدوانی اراضی نه تنها حاشیه نشینی را افزایش می دهد بلکه درارائه خدمات زیر ساختی نیز اختلال ایجاد می کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب گفت : عواملی نظیر تصرف عدوانی اراضی ملی و منابع طبیعی، فقدان الزام برخی دستگاه‌ها به حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت آنها و تفکیک غیرقانونی اراضی توسط مالکین خصوصی و غیردولتی از جمله مهمترین عوامل گسترش مناطق جدید حاشیه نشین است ، بنیاد مسکن تلا ش کرده است که صیانت قانونی از اراضی خود داشته باشد اما باز هم در برخی مناطق شاهد تصرف عدوانی هستیم .

مهندس میزان  همچنین  تفکیک غیرقانونی اراضی توسط مالکین خصوصی و غیردولتی، تغییر کاربری‌های غیرقانونی، عدم تعیین تکلیف وضعیت مالکیت ساکنین املاک تصرفی،  وجود املاک بلاتکلیف و املاک واقع در محدوده و حریم شهر و روستا ، فعالیت‌های غیرقانونی برخی مشاورین املاک را از جمله مهمترین علت‌های دیگر برای توسعه زمین خواری و ایجاد حاشیه نشینی دانست .
نظرات بینندگان