کد خبر: ۱۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس:

آغاز ساخت بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در شیراز تا پایان سال/ هزینه1200میلیارد تومانی درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در فارس

امیری گفت: در هریک از سال‌های 95 و 96 هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش سرپايي و بستری حدود 1200 ميليارد تومان بوده است.

آغاز ساخت بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در شیراز تا پایان سال/ هزینه1200میلیارد تومانی درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در فارسبه گزارش شیرازه، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس در نشست خبری از تعیین تکلیف پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 320 تختخوابی تأمین اجتماعی در بلوار حسینی الهاشمی شیراز در زمینی به ‌مساحت 25 هکتار تا پایان امسال خبر داد و افزود: با رایزنی و تفاهم‌نامه اولیه به مبلغ 180 میلیون یورو با شرکت «وامد» اتریش برای ساخت، تجهیزات، مصالح و نظارت با همکاری پیمانکاران داخلی مقرر گردید عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز و طی 44 ماه ساخته شود. البته ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی قول داد که اگر توافق با پیمانکار خارجی نهایی نشد با پیمانکار داخلی قرارداد منعقد شود.

دکتر اکبر امیری تصریح کرد: ساخت بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز به عنوان دومين دستور كار جلسه اخیر شوراي اداري استان مطرح گرديد و استاندار فارس و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كردند كه در استان فارس با توجه به نيازي كه به تخت‌هاي بستري وجود دارد بايد اين بيمارستان احداث شود البته برخي از اعضای هيات امنا بر اين اعتقاد بودند كه چون بخش دولتي فارس از قدرت خوبي برخوردار و دارای بيمارستان‌هاي متعددي است نياز به تخت اضافي ندارد اما با كار كارشناسی ثابت كرديم كه فارس با كمبود تخت بيمارستاني مواجه است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی شیراز قدمتی 50 ساله دارد به بازسازی برخی از بخش‌های این بیمارستان اشاره و اظهار کرد: برای بازسازی تعداد بخش‌‌های باقی‌مانده از جمله اورژانس، ارتوپدی، آی.سی.یو و سی.سی.یو مبلغ 14میلیارد تومان نقدینگی تخصیص داده شده است.

او ضريب اشغال تخت د ر بیمارستان شهید بهشتی را 83 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: ظرفیت مصوب بیمارستان شهید بهشتی 300 تخت است که 228 تخت آن فعال می‌باشد و تلاش داریم ضمن بازسازی اورژانس بیمارستان تعداد تخت‌های پذیرش را افزایش دهیم.

انجام بیش از 16 هزار عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی در سال گذشته

امیری با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 16 هزار عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است، گفت: بیمارستان شهید بهشتی شیراز پس از بیمارستان فیاض‌بخش تهران بیشترین تعداد پذیرش در سال را در بین بیمارستان‌های تامین اجتماعی به خود اختصاص داده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس از گشایش ساختمان کمیسیون و شورای پزشکی تامین اجتماعی فارس به جای ساختمان قدیمی استیجاری خبر داد و افزود: بیمارستان خیرساز 64 تخت‌خوابی لارستان با هزینه 65میلیارد تومان آماده آغاز عملیات اجرایی است که همزمان با افتتاح درمانگاه تخصصی لار کلنگزنی خواهد شد.

امیری همچنين از ارتقای درمانگاه تخصصي جهرم و فسا به پلی‌کلنیک خبر داد و گفت: در مراسمي با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور كلنگ ساخت درمانگاه فيروزآباد نيز به زمين زده شد.

افتتاح درمانگاه نورآباد و لار در دهه فجر

او تصريح كرد: درمانگاه نورآباد و لار در دهه فجر افتتاح خواهند شد و درمانگاه سپيدان و داراب نيز در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بیش از 11 درصد از مردم فارس به ‌بیماری دیابت مبتلا هستند و با تلاش‌های انجام‌شده این رقم به 9 درصد کاهش می‌یابد، گفت: پیگیری و تشخیص به‌موقع پزشک خانواده در کنترل قند خون، نارسایی‌های قلبی و کلیه ناشی از قند خون علاوه بر جلوگیری از بیماری، هزینه بیمه‌ای بیماران را کاهش می‌دهد.

امیری اضافه‌ کرد: پرداخت بدهی سالانه 140 میلیارد تومان از سوی تأمین اجتماعی فارس به پزشک خانواده و داروخانه‌ها موجب شده تا این استان نسبت به‌ دیگر استان‌ها از جایگاه ‌ویژه‌ای برخوردار باشد.

او گفت: در هریک از سال‌هاي 95 و 96 هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در بخش سرپايي و بستری حدود 1200 ميليارد تومان بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس ابراز کرد: حذف دفترچه، ارتقاء سیستم رادیولوژی به دیجیتالی و استفاده از آمبولانس‌های جدید و مجهز به ابزار‌ها و تکنولوژی روز دنیا از دیگر فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در کشور به‌ویژه استان فارس است.

اميري درخصوص تعهدات تامين اجتماعي اظهار کرد: در مراكز دولتي در بخش بستري 90 درصد تعرفه دولتي را مي‌پردازيم. در بخش سرپايي نيز با توجه به وجود پزشك خانواده، سطح يك رايگان است و سطح دو نيز با فرم ارجاع رايگان است و در بخش خصوصي نيز 70 درصد تعرفه دولتي را پرداخت مي‌نماييم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان