کد خبر: ۱۱۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
جمالی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل نوشت:

قدس، هدیه عدم وحدت بین کشورهای اسلامی به اسرائیل

کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل نوشت: حمایت از داعش دخالت در لبنان، قهر با قطر و هم‌اکنون هم نوبت فلسطین شده است، تهدید و جنایت‌ها به‌مرورزمان و به‌تدریج به خانه عربستان نزدیک شده است، قدس بازیچه، پسربچه‌ای به نام عربستان شده است و آزادی فلسطین و رهایی آن از دست و چنگال ستمکاران، آرزوی تمامی...

به گزارش شیرازه،  شاید این روزها بین دولت و کشورهای جهان علیه ترامپ تظاهراتی شکل‌گرفته شود و یا جوامع جهانی عملکرد او را محکوم کنند و یا او را اهریمن جهانی و شمر دوران بخوانند.

تصور کنید که دو برادر با یکدیگر کینه و دشمنی دارند و اطرافیان آن‌ها از این مسئله به‌خوبی استفاده می‌کنند و ضمن بلند کردن آتش بین آن‌ها، از آن‌ها نهایت سوءاستفاده کنند.

امکان دارد دراین‌بین یکی برادران برای شکست دادن برادری دیگر از هر روشی استفاده کند و به هرکسی باج بدهد.

قضیه این روزهای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم همین است.

از ماست که برما است، عربستان در این قضایا نقش برادر سرکش این روزهای کشورهای اسلامی را بازی می‌کند و حکومت سعودی نه‌تنها، دشمنی خود را با ایران روزبه‌روز بدتر و وخیم‌تر کرده است بلکه با صحنه‌سازی‌های متفاوت، تهمت‌های ناروا و دخالت در کشورهای متحد ایران و باج دادن به ایالات‌متحده به دنبال راهی برای شکست دادن ایران است.

این کشور حتی در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس که همواره با گستردگی زیادی و در سطح بالاترین مقامات برگزارشده است به همراه بحرین و امارات فقط وزرای خارجی خود را فرستاده و برخلاف جلسات قبل که دو یا سه روزبه طول می‌انجامید فقط سه ساعت بوده.

کشوری که به شرکای هم‌خون و هم‌نژاد خو رحم نمی‌کند را تصور کنید که چه دشمنی و خصومتی با ایران خواهد داشت، شک نکنید که تمامی این حرکات و سیاست‌ها فقط مقابله با ایران است.

آیا ایران از توطئه‌ها ضربه دیده؟ و یا رخنه‌ای در آن ایجادشده است؟ خیر، تمامی ضررها و زیان‌ها متوجه کشورهای هم‌نژاد و هم‌خون آن‌ها شده است.

حمایت از داعش دخالت در لبنان، قهر با قطر و هم‌اکنون هم نوبت فلسطین شده است، تهدید و جنایت‌ها به‌مرورزمان و به‌تدریج به خانه عربستان نزدیک شده است، قدس بازیچه، پسربچه‌ای به نام عربستان شده است و آزادی فلسطین و رهایی آن از دست و چنگال ستمکاران، آرزوی تمامی حکومت‌های اسلامی بوده است.

ایالات‌متحده با استفاده از استراتژی پاداش و اقناع به‌راحتی عربستان را رام خودکرده است، سؤالی که در ذهن همه تحلیلگران سیاسی و بین‌الملل وجود دارد این است که چرا باوجود سازمان‌های همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج‌فارس، هنوز راه‌حلی برای مسئله قدس پیدا نشده است.

فراموش نخواهیم کرد که یکی از اهداف بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، آزادی فلسطین بوده است. در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی، مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان، همواره از اصول مهم تلقی شده است و باید منتظر ماند که سیاست شکست‌خورده عربستان تا کجا پیش خواهد رفت.

منبع: عصر مُهـر

برچسب ها: مهر ، قدس ، فارس
نظرات بینندگان