کد خبر: ۱۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر زرقان برگزار شد

شورای شهر زرقان در سی و سومین جلسه علنی خود با ۶ دستور کار و سه نطق پیش از دستور روز پر کاری را پشت سر گذاشت.

به گزارش شیرازهّ  شورای شهر زرقان در سی و سومین جلسه علنی خود با ۶ دستور کار و سه نطق پیش از دستور روز پر کاری را پشت سر گذاشت.

در این جلسه که به تقاضای نمایندگان تشکلهای محیط زیستی استان در محل شورای شهر تشکیل گردید اعضای تشکلهای استان در جلسه حضور یافته و مراتب نگرانی خود را از تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه مطرح کرده و خواستار پیگیری بیشتر این موضوع توسط اعضای شورا گردیدند.


در این جلسه ،پایین رفتن منابع آبی بمو و سه برابر شدن مصرف آب پالایشگاه در طرح توسعه آتی مهمترین موضوعی که در توسعه سه برابری پالایشگاه دغدغه اصلی بوده و همه را نگران کرده است که هم اکنون آثار آن با شور شدن آب شرب چاههای زرقان نمود پیدا کرده است و همچنین عدم توجه به ارزیابی زیست محیطی و عدم پیش بینی توسعه فضای سبز منطقه برای جبران قسمتی از آلایندگی مضاعفی که به دشت زرقان تحمیل خواهد شد مطرح شد.


این در حالی است که پالایشگاه زرقان در دهه پنجاه با پیش بینی تولید ۶۰ هزار بشکه و ایجاد ۴۰۰ هکتار فضای سبز تاسیس شده است.


توسعه سه برابری بدون توسعه فضای سبز میتواند لتمات جبران ناپذیری را به زیست انسانی و گیاهی و جانوری دشت زرقان و منطقه بمو وارد کرده و در اندک مدت منطقه را با چالش بزرگ ‌منابع آبی مواجه نماید.


در این جلسه اعضای شورا نیز مراتب نگرانی خود را از تصویب این طرح بدون در نظر گرفتن موارد فوق و هماهنگی با شهرداری و شورای شهر اعلام کرده و مقرر گردید مراتب مطروحه مجددا به استانداری فارس گزارش گردد.


photo_2017-12-18_10-35-54

منبع: زرقان ما

برچسب ها: زرقان ، توسعه ، فارس
نظرات بینندگان