کد خبر: ۱۱۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

سرایت ویروس مادی‌گرایی به جشن معنوی عبادت/ برخورد با مدارسی که برای جشن تکلیف تقاضای هزینه‌های زیاد می کنند

اخیرا یکی از مدارس شیراز نیز طی درخواستی نامتعارف از اولیاء دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی برای برگزاری جشن عبادت، 110هزار تومان وجه نقد تقاضا کرده که با اعتراض بسیاری از والدین مواجه شده است.
سرایت ویروس مادی‌گرایی به جشن معنوی عبادت/ مربیان یک مدرسه: برگزاری جشن تکلیف در شاهچراغ پولی است!/آموزش و پرورش: با متخلفان برخورد می کنیم
به گزارش شیرازه، برای هر عید یا مناسبت خوب که یادآور نعمات پروردگار است، جشن می‌گیریم و به نوعی از خداوند سپاسگزاری می‌‌کنیم. به تکلیف رسیدن نشان‌دهنده بلوغ جسمی است که خداوند برای ما تکلیف تعیین می‌کند و برای ما افتخاری است که بتوانیم دستورات خداوند را اطاعت کنیم.

برگزاری جشن تکلیف یک مراسم تربیتی و معنوی است که می‌تواند یک روز پرشکوه با خاطراتی به‌یادماندنی در اذهان کودکان نوبلوغ به یادگار بگذارد اما متأسفانه ویروس تجمل‌گرایی و مادی‌گرایی، این آیین معنوی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده تا جایی که مدیران برخی مدارس به درخواست و یا با هماهنگی اعضای انجمن اولیاء و مربیان هزینه‌های گزافی را برای برگزاری این جشن بر اقتصاد خانوار تحمیل می‌کنند.

اخیرا یکی از مدارس شیراز نیز طی درخواستی نامتعارف از اولیاء دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی برای برگزاری جشن عبادت، 110هزار تومان وجه نقد تقاضا کرده که با اعتراض بسیاری از والدین مواجه شده است. عجیب آنکه مسئولین مدرسه در پاسخ به اعتراض والدین، هزینه‌کرد این مبلغ را علاوه بر خرید چادرنماز و جانماز جهت ورود به حرم مطهر شاهچراغ(ع)اعلام می کنند، درحالی که ورود به این مکان مقدس برای عموم رایگان و آزاد است!

جشن عبادت ۱۲ هزار دانش‌آموز شیرازی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در این خصوص از برگزاری جشن عبادت ۱۲ هزار دانش‌آموز شیرازی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برخی از جشن‌های تكلیف نیز در مدارس، مساجد و تكایا برگزار خواهند شد.

او با اشاره به مکاتبه با تمام مدارس درخصوص لزوم برگزاری بدون تکلف جشن تکلیف گفت: برخی نواحی مانند ناحیه 2 آموزش و پرورش نیز برای چادرنماز قیمت تعیین کرده است که براساس آن نباید قیمت چادر از 18 هزار تومان بیشتر باشد.

معزی با تأکید بر اینکه ورود دانش‌آموزان به حرم مطهر شاهچراغ(ع) رایگان است، تصریح کرد: گروه هنری که در این حرم مطهر برنامه جشن تکلیف را اجرا می‌کنند به ازای هر دانش‌آموز، مبلغ پنج هزار تومان دریافت می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس درمورد مدرسه مذکور نیز توضیح داد: برخی از اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه معتقدند برگزاری جشن عبادت نباید کم‌رنگ‌تر از جشن تولد دانش‌آموزان باشد و چادرنماز و جانماز و برنامه‌هایی را در نظر گرفته بودند که هزینه برگزاری این جشن را افزایش می‌داد که در تذکر به آنان مقرر شد این روند اصلاح گردد.

معزی تأکید کرد با مدارسی که بهانه جشن تکلیف بخواهند هزینه‌هایی اضافی را به اولیاء تحمیل کنند برخورد می‌شود.
نظرات بینندگان