کد خبر: ۱۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
فعالان دانشجویی ممسنی:

ادعای واهی برخی از اصلاح طلبان در خصوص همایش سیاسی در دانشگاه آزاد نورآباد

دوتن از فعالان دانشجویی ممسنی با انتشار یادداشتی در فضای مجازی و سایت های نزدیک به جریان اصلاحات مدعی شد: در روز دانشجو و هفته ی جاری مشخص شد که با تغییر مدیریت، ساختار دانشگاه آزاد بیش از پیش رفتاری احمدی نژاد گونه به خود گرفته است. بطوریکه به بیشتر برنامه های دانشجویی مجوز نمی دهند.

به گزارش  شیرازه،  انصاری  فعال دانشجویی مدعی شده است : برای برنامه ای که قرار بود به میزبانی تشکل نورآباد ممسنی با حضور جواد امام و محمد علی رامین برای یک مناظره برگزار شود با دخالت صریح  و اعمال فشار مسولین دبیرخانه تشکل های دانشجویی به ما مجوز ندادند و متاسفانه این رویه در اکثر دانشگاه های کشور ادامه دارد.

نیما باقری دبیر سیاسی کانون اندیشه سازان خطاب به تشکل دانشجویی بسیج عنوان کرده بود: فقط بدانید که بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد به بد ترین شکل توسط همفکران شما اداره میشود.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که  آقای میلاد انصاری به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل شده چرا در امور کانون اندیشه سازان دخالت می کنید؟

شمایی که در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با موضوع ۱۶آذر غایب بودید،چرا شما  یا دوستان که ادعای مسئول کانونی دارید در جلسه 16 آذر نبودید.

در حالی که مسئولین دانشگاه نهایت همکاری وهمراهی رادارند و جالبتر این است که شما قبل از ۱۶آذر برنامه را به دفتر فرهنگ دانشگاه اعلام نکرده بودید!

چرا اصلا از اول سال کانون اندیشه سازان برنامه ایی ارایه نداده؟میخواهیم بدانیم که آیا شما فراموشی گرفتید یا خودتان را به فراموشی زدید؟

مگر میشود یک فعال سیاسی یا به گفته شما یک سخنران سیاسی را بدون هیچ هماهنگی با دانشگاه ، حراست دانشگاه وحتی شورای تامین به دانشگاه دعوت کرد؟

مگر شما نمیدانید که این  کارها باید در شورای فرهنگی دانشگاه مصوب بشود؟مگر نمیدانید که این تصمیم شما باید در شورای فرهنگی استان مصوب شود؟

واقعا شما چه جور دیبر تشکلی بودید که نمیدانید باید این مراحل را طی کرد، دانشگاه آزاد از شما روند قانونی را مطالبه می کند و شما ازقانون گرایی ناراضی نیستید، این بیانات شما وحرف های شما نشان دهنده این است که بدون اطلاع از قوانین دانشگاه در این چندسال واز طریق لابی گری برنامه های خود را پیش می بردید.

واما مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی،وقتی که توجه مسئولین دانشگاه آزاداسلامی به حدی بود که مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در نورآباد و سایر دانشگاهها حضور پیدا کردند واز نظرات دانشجویان دانشگاه های مختلف در ارایه برنامه ها استفاده کردند.

نمونه دیگری از توجه مسئولین دانشگاه آزاد حضور دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاداسلامی کل کشور وجمعی از مسئولین درجمع دانشجویان بود.

ولی در ادامه میخواهم سوالاتی  از شما بپرسیم در مورد دولت قبل که شما آن دولت را دوره خفقان در دانشگاهها مینامید.

1- در زمان دولت قبل جلوی کدام سخنرانی یا جلوی کدام تریبون آزاد را در دانشگاه ها  گرفتند؟

2-آیا شما میدانید بیشترین تریبون آزاد و سخنرانی و نقد به دولت و.... در زمان کدام دولت های قبل بوده؟

شما باید خفقان را در حال حاضر در دانشگاه صنعت نفت اهواز وسیستان وبلوچستان در جمع دانشجویان ودیگر دانشگاه های سراسر کشور پیگیری کنید نه در دولت قبل؛ این روند  اعمال فشار بوده برای عدم برگزاری یا مطالبه روند قانونی دانشگاه آزاد ازشما یا بهتر بگوییم لابی گری در مدیریت سابق دانشگاه آزاد مهم تر از قانون بوده است؟

بدانید که بعد از فوت مرحوم  آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد در مسیر تحولات اسلامی و انقلابی شدن  قرار گرفته است.

 بخشی از حُکم رهبر انقلاب در خصوص انتصاب ولایتی به سمت ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی در پی «سکوت اساسنامه» این دانشگاه؛" با عنایت به فقدان تأثرانگیز رئیس محترم هیأت مؤسس و هیأت امناء دانشگاه و سکوت اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رئیس هیأت مؤسس و ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسئولیت، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی از اعضای آن هیأت را به‌عنوان رئیس هیأت مؤسس منصوب میکنم".

گفتنی است در متن جوابیه فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد به دبیر سیاسی کانون اندیشه سازان نیز آمده است :

جناب آقای نیما باقری دبیر سیاسی انجمن اندیشه سازان؛ سلام علیکم.
 متن جوابیه شما را مطلع شدیم و از شما همسنگر عزیز در خاکریز علم و اندیشه سپاس فراوان داریم که آنچنان دغدغه فضای حاکم بر دانشگاه آزاد را دارید و از شرایط بد این یکسال دانشگاه آزاد بسیار ناراحت هستید که تمام فعالیتهای انجمن را در این یکسال تعطیل کرده اید.این دغدغه و نگرانی شما از فضای مدیریتی دانشگاه آزاد که به قول خودتان بعد از درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی به بدترین شکل خود رسیده است نقدی است که به خود شما و همفکرانتان وارد است نه به جناحِ ما داتشجویان بسیحی. این شمایید که در طول یکسال شاید یکبار دفتر انجمن خود را باز نکردید و همه فعالیتهای سیاسی و فرهنگی خود را در دانشگاه تعطیل کرده اید و در هیچ برنامه فرهنگی و سیاسی دانشگاه مشارکت فعال و تآثیرگذاری ندارید.

اگر خوب دقیق شوید و فضای دیروز و امروز این دانشگاه ، و حتی اساسنامه و آیین نامه های دانشگاه آزاد را مروری دوباره کنید متوجه می شوید دانشگاه آزاد اسلامی تحولات انچنانی به خود ندیده است که شما را اینقدر آشفته خاطر کرده است.

یقیناً مهمترین تحول این دانشگاه که به نوبه خود خدمت بزرگی است به رسالت اصلی دانشگاه آزاد؛ مدیریت مردی انقلابی بر ریاست هیئت موسس این دانشگاه است که دست فرصت طلبان و منفعت طلبان را از سرمایه های علمی و مادی این دانشگاه برای همیشه کوتاه کرده است. معتقدیم با آمدن مدیر انقلابی و مرد ولاییِ دوران، جناب آقای دکتر ولایتی که یار صدیق،  امینِ امانتدار، رفیق و همسنگرِ مرحوم  هاشمی رفسنجانی بودند این امانت بزرگ علمی و میراث سترگ مرحوم هاشمی به دست شخصی انقلابی و شایسته افتاده است تا نگذارد سرمایه های علمی، مادی و معنوی این دانشگاه و ملت، توسط گروه ها و جناح های لبیرال و سرمایه دار چپاول شود. کافی است فعالیتهای یکسال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی را مروری حق طلبانه کنید و تآمل بیشتری کنید؛ به حقیقت کلمه متوجه می شوید دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر " اسلامی تر" و " انقلابی تر" در حرکت است و تحولاتی که این یکسال به خود دیده است دانشگاه آزاد را از همه مسائل حاشیه ای گذشته که چیزی جز هزینه های اضافی و بی ثمر برای این دانشگاه نداشته است دورتر نموده است و  این دانشگاه در مسیر اصلی تولید علم و دانایی در حال حرکت است.

در قسمتی از نامه ذکر کردید که چرا از سر عدم اطلاع و آگاهی سعی در نشر اکاذیب دارید؟ به فرض صحت صحبت شما و تعریف و تمجیدی که از دبیر کانون اندیشه سازان داشتید بفرمایید که چرا ایشان در هیچ کدام از برنامه های امسال هیچ حضور و همفکری نداشته و چرا احساس دغدغه شما و ایشان برای 16 آذر اینقدر زیاد و نسبت به نوع برگزاری همایشی در چنین روزی اعتراض دارید ولی برای 13 آبان که مهمتر و نقش دانشجویان موثرتر و باعث بیرون راندن استکبار از کشور بود هیچ عکس العملی و برنامه سیاسی نداشتید و حتی کمترین نقدی ندارید.  پس می توان چنین برداشت کرد که با طرح چنین بحث هایی نه به فکر دانشجو و نه به فکر فضای کنونی دانشگاه هستید بلکه صرفاً به دنبال اغراض و امیال سیاسی خود هستید.

همچنین در قسمتی ذکر کردید که طبق تبصره 1 ماده 1 بخشنامه مذکور، کلیه درخواست ها و برنامه های تشکل ها باید به تصویب شورای سه نفره  ( اعضای هیات نظارت) فوق برسد نه نهاد دیگری. باید به عرض  شریف شما برسانیم که طبق قانون، شورای فرهنگی دانشگاه باید تشکیل وپس از تایید برنامه های فرهنگی سیاسی اجتماعی وعلمی درصورت مغایرت به اطلاع هیت نظارت جهت تعیین تکلیف برسد و رییس دانشگاه موظف است در صورت اعلام شورای فرهنگی و یا مشاهده موارد خلاف‌از آنها جلوگیری کند. پس نتیجه آن که برنامه هایی که اجرا کرده اید  نه تابع قانون  شورای فرهنگی ودانشگاه بوده بلکه لابی گری بوده است.

سپاس از علی انصاری _ رضا جهانبازی: فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی

منبع: نورآنلاین

نظرات بینندگان