کد خبر: ۱۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

کلاهبرداری میلیونی یک زن در فضای مجازی به نام زلزله زدگان

مرد خیر وقتی تصمیم گرفت سرپرستی تعدادی کودک زلزله زده را به عهده بگیرد هرگز تصور نمیکرد در دام زنی کلاهبردار در فضای مجازی گرفتار شود. تحقیقات پلیس برای شناسایی کلاهبردار میلیونی ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، چندی پیش مردی با مراجعه به دادسرای شیراز گفت: «پس از وقوع زلزله در کرمانشاه تصمیم گرفتم برای کمک به ساکنان آنجا، سرپرستی تعدادی دختر که خانوادههای خود را در زلزله از دست داده بودند، به عهده بگیرم و در تامین مخارج زندگی کمکشان کنم.

برای انجام این کار در فضای مجازی آگهی دادم. پس از مدتی زنی از طریق تلگرام با من تماس گرفت و خود را فردی زلزله زده معرفی کرد. او به بهانه های مختلف از جمله خرید کفش، تهیه بلیت هواپیما برای خروج از کرمانشاه و تامین مایحتاج زندگی و تعمیر خانه مبلغ 20 میلیون و 360هزار تومان از من گرفت. پس از مدتی متوجه تناقض در حرفهایش شدم و فهمیدم نه تنها زلزله زده نیست؛ بلکه ساکن مشهد است و از من کلاهبرداری کرده است.»با ثبت این شکایت، بازپرس پرونده دستور پیگیری و شناسایی متهم را صادر کرد. ماموران پلیس فتا در نخستین گام به بانک مورد نظر در مشهد مراجعه کردند و از طریق شماره حساب، آدرس متهم را به دست آوردند، اما پس از بررسی مشخص شد چنین آدرسی وجود خارجی ندارد. تحقیقات برای دستگیری متهم همچنان در جریان است.

 

نظرات بینندگان