کد خبر: ۱۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

بخشش يك قاتل بعد از 5 سال

معاون قضایی و ريیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: با انجام مصالحه در يك پرونده قتل، محكوم پرونده از قصاص نفس رهايي يافت.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سيد عبدالمهدي موسوي گفت: سال 91 و در جریان یک نزاع و به واسطه‌ي ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه خود اقرار کرد .

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس با اشاره به اینکه پس از صدور قرار مجرمیت از سوی دادسرای شیراز الف – ر متهم این پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان به قصاص نفس محکوم شد، افزود: پس از قطعیت حکم قصاص در سال 1393 همکاران در شعبه ویژه شورای حل اختلاف استان اقدام به پیگیری پرونده براي انجام مصالحه كردند.

او اضافه كرد: پس از جلسات متعدد در وهله اول پدر مقتول و پس از وي مادر مقتول رضايت خود را اعلام كردند و صورتجلسه‌ي اصلاحي مبني بر رضايت بي‌قيد و شرط آنان در دفتر اسناد رسمي تنظيم شد.

موسوي خاطرنشان كرد: نجات و رهایی محکوم نادم این پرونده به همت و تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه 72 ویژه صلح و سازش مجتمع سه شیراز انجام شد.

رييس شوراي حل اختلاف استان فارس با اشاره به اینکه این گونه گذشت‌ها کاری بس بزرگ و با عظمت است و خانواده مرحوم شکوهی با اقدام انسان دوستانه خود علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم ساخته‌اند، گفت: وقتی مردم شاهد چنین بخشش بزرگی از سوی این خانوده هستند بی شک به مسائل اختلافی کوچکتر خود با نگاه عفو و گذشت نگاه خواهند کرد و اینچنین زمینه گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده است فراهم خواهد شد.

نظرات بینندگان