کد خبر: ۱۱۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

کمک 18 میلیاردی ریالی خیرین به مرکز آموزشی نمازی شیراز

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس بیان داشت :خانواده مرحومه ملیحه عارف و مرحوم احمد عارف 18 میلیارد ریال برای مشارکت در خرید تجهیزات بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز اهدا کردند.
به گزارش شیرازه، دکتر علی اکبر رامجردی  مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت: این کمک های خیرخواهانه برای تجهیز بخش رادیوتراپی این مرکز آموزشی و همچنین احداث ساختمان ام آر آی بیمارستان نمازی شیراز اهدا شده است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز نیز گفت: براساس تفاهم صورت گرفته بین مجمع خیرین سلامت فارس و این خیرین نیک اندیش بخشی از هزینه خرید یک دستگاه براکی تراپی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته سیمی لاتور و همچنین عملیات احداث ساختمان ام آر آی بیمارستان جمعا به ارزش 18 میلیارد ریال تأمین شده است.
دکتر محمدرضا ادراکی گفت:دستگاه براکی تراپی امکان بهبود شرایط درمان بیماران سرطانی و از بین بردن بافت های بدخیم را فراهم می‌کند.این خدمات پیش از این نیز در شهر شیراز و دراین بیمارستان ارائه می شد اما به دلیل استهلاک و قدیمی شدن دستگاه ها ، روند ارائه خدمت در این بخش با وقفه همراه شده بود.
رئیس مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز ادامه داد: با راه اندازی دستگاه های جدید بار دیگر ارائه این خدمات از سر گرفته شده است.
ادراکی گفت: تا چند سال پیش نمونه قدیمی این دستگاه در بیمارستان نمازی با آمار پذیرش یک بیمار در روز فعال بود که به دلیل از کار افتادن آن، ناچار بیماران برای درمان به تهران و تبریز ارجاع داده می‌شدند.
رئیس مرکز آموزشی درمانی نمازی ضمن تقدیر از اقدام این خانواده نیک اندیش بیان کرد: با راه اندازی دستگاه براکی تراپی جدید روزانه پنج بیمار سرطانی برای پرتودرمانی پذیرش می‌شوند.
در یک سال گذشته، بالغ بر 17.5 میلیارد تومان، برای پروژه های تاسیسات زیربنایی، تجهیزات پزشکی و بستری بیمارستان نمازی شیراز هزینه شده است که حدود پنج میلیارد تومان از وزارت بهداشت، سه میلیارد تومان از دانشگاه، 2 میلیارد تومان از اداره اوقاف و امور خیریه، سه میلیارد تومان از نیک اندیشان حوزه سلامت و 4.5 میلیارد تومان از منابع بیمارستان تامین اعتبار شده است.
نظرات بینندگان