کد خبر: ۱۱۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نی ریز مطرح شد؛

بنیاد ازدواج آسان در نی ریز راه اندازی می شود / در قبال جامعه، ما همه مسئولیم

هفتمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نی ریزدر دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  هفتمین جلسه ستاد  امر به معروف و نهی از منکربا حضور اعضا این ستاد و با موضوع بررسی و پیگیری منکرِ رایج طلاق و معروفِ متروکه ازدواج  آسان  در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز در این جلسه در خصوص تشکیل و راه اندازی کارگروه های تخصصی ستاد که هر یک از ادارات عضو آنها می باشند، توضیحاتی ارائه داد و گفت: در قبال جامعه ،همه مسئولیم و آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری بیان فرموده اند ،در واقع همان امربه معروف و نهی از منکر همگانی است که باید فراگیر شود و به نوعی یک نظارت عمومی در جامعه شکل گیرد.

سرهنگ محمد مهدی درستکار فرمانده سپاه نی ریز نیز در خصوص اجرای طرح کرامت توسط سپاه جهت مقابله با اعتیاد و طلاق خبر داد و اعلام کرد: که 47% از آمار طلاق در 5 سال اول زندگی مشترک افراد رخ  داده است.

وی افزود: این معضل، بعنوان آسیب اجتماعی اولویت دار ، بعد از اعتیاد  در جامعه رو به گسترش است و همه دستگاه ها برای مقابله با آن باید همکاری نمایند.

  فرمانده سپاه نی ریز در مورد شناسایی و برنامه ریزی در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی هستند از جمله روستای تله مهتابی و محله سادات بعنوان اولویت های اول خبر داد و بیان داشت: همه ادارات و دستگاه های اجرایی باید فعالیت های فرهنگی-مذهبی،اقتصادی-سازندگی،بهداشتی و امنیتی را در این نقاط معطوف نمایند.


علی راهوار معاون فرماندار نی ریز در ادامه جلسه نیز در خصوص تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات گزارشی را اعلام کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: که برای فراهم نمودن ازدواج آسان ِجوانان، احتیاج به تاسیس بنیاد ازدواج است تا با کمک خیرین و سازماندهی کمک های مردمی و ثبت وقف در زمینه ازدواج ،بتوانیم در این خصوص به آنان کمک نماییم .


خواجه ای مسئول مرکز مشاوره بهار نکو در ادامه جلسه عنوان کرد: این مجموعه از سال 95 به همت شبکه بهداشت و امور بانوان فرمانداری در  مرکز بهداشت ولی عصر (عج)نی ریز افتتاح شد و این طرح در اسناد بالادستی شورای انقلاب فرهنگی قرارگرفته است و بعنوان طرح الگو برای سایر استانها در حال تعمیق می باشد.

وی افزود: از جمله فعالیت های این مرکز ،شاملِ مشاوره قبل از ازدواج، برگزاری همایش های رایگان جهت افزایش مهارت های زندگی زوجین ،تشخیص سطح هم کُفوی زوجین وسایر مشاوره های عمومی است .

مسوول مرکز مشاوره بهار نکو بیان کرد: این مرکز روزانه  از ساعت 7:30تا 15 آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان، توسط روانشناسان مجرب می باشد که داوطلبین می توانند در این خصوص با شماره های53830651  یا  09369620729 تماس حاصل نمایند


سروان مهدیان فر دبیر قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سپاه نی ریز در ادامه این جلسه حضور اعضای ستاد در سطح شهر را مؤثر دانسته و از رئسای ادارات خواست: جهت نظارت بیشتر بر جامعه، در سطح شهر حضور بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه: از اجرای مانور تذکر لسانی با رویکرد نظارت دولت بر مردم در مناسبتهای سال از جمله هفته بسیج خبر داد.


پس از جمع بندی نظرات حضار در پایان جلسه، امام جمعه محترم نی ریز به جمع بندی مباحث پرداخته و  در خصوص راه اندازی بنیاد ازدواج آسان، تاکید کرد و خواست که همه کمک نمایند و تبلیغ شود که مردم دراین طرح شرکت کنند تا جوانان امید بیشتری به ازدواج کردن داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: در خصوص پیشگیری از طلاق باید کار اساسی صورت پذیرد و آمارگیری شود که وضعیت شهرستان به چه شکل می باشد.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان