کد خبر: ۱۱۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
با حضور استاندار فارس صورت گرفت

بهره‌برداری از کارخانه تولید بیسکویت در لارستان

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس گفت: کارخانه تولید بیسکویت لارستان با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد ریالی برای تعداد ۵۶ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
به گزارش شیرازه،علی همتی در حضور استاندار فارس، فرماندار ویژه لارستان در آیین بهره‌برداری کارخانه بیسکویت ویتانا لارستان، با اشاره به فعالیت 7 معدن با ذخیره قطعی بیش از 15 میلیون تن و اشتغال 40 نفر در شهرستان گراش، اظهار داشت: در شهرستان لارستان 234 پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال 2 هزار و 649 نفر صادر گردیده که در حال فعالیت است.

وی افزود: این کارخانه بیسکویت در زمینی با زیربنای 33 هزار مترمربع در شهرک صنعتی لارستان با میزان سرمایه‌گذاری 19 میلیارد ریالی برای تعداد 56 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بابیان اینکه در این کارخانه روزانه ۱۵ تن انواع بیسکویت تولید و به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود، تصریح کرد: ضرورت دارد مسؤولین کارخانه با توجه به ظرفیت شهرستان لار و پتانسیل کارخانه در راستای افزایش تولید و در طرح توسعه تا 100 نفر اشتغال را عملیاتی کنند.

همتی با بازدید از واحد صنایع چوبی لارستان، مقرر کرد در خصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی صنعتی اقدامات لازم انجام شود تا ضمن افزایش تولیدات در توسعه صادرات به کشورهای همسایه فعالیت داشته باشد.

وی بابیان اینکه حرکت تولیدکننده و تجار، اشتغال پایدار و توسعه منطقه‌ای را به همراه دارد که دولت دوازدهم به جد در پی این سیاست و اجرایی نمودن آن است، خاطرنشان کرد: در این مسیر به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم اما باید با تلاش کنیم تا دغدغه تولید و اشتغال مردم، سرمایه‎‌گذاری‌های لازم انجام و امنیت و توسعه پایدار ارتقا یابد.

این مقام مسؤول در خصوص معادن شهرستان لارستان گفت: در شهرستان لارستان در حال حاضر 43 معدن فعال با ذخیره قطعی 182.9 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 310 میلیارد ریال و استخراج سالیانه معادن به میزان 2.7 میلیون تن، با اشتغال 360 نفر فعال است.

همتی افزود: تعداد 16 فقره پروانه اکتشاف و تعداد 7 فقره گواهینامه کشف با ذخیره قطعی 10.7 میلیون تن و میزان سرمایه‌گذاری 12.9 میلیارد ریال در لارستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان لارستان درمجموع 93 واحد که دارای جواز تأسیس هستند، با سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده 3 هزار و 360 میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی‌شده یک هزار و 629 نفر صادرشده است.

این مقام مسؤول در خصوص معادن شهرستان گراش مطرح کرد: در شهرستان گراش در حال حاضر 7 معدن فعال با ذخیره قطعی 15.7 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 23.8 میلیارد ریال با اشتغال 41 نفر فعال است.

همتی ادامه داد: در شهرستان گراش 6 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد ریال و اشتغال 51 نفر صادرشده که در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان گراش درمجموع 23 واحد که دارای جواز تأسیس هستند با سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده 329 میلیارد ریال و اشتغال پیش‌بینی‌شده 320 نفر صادرشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان