کد خبر: ۱۱۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
امام جمعه استهبان:

هنر زبان بی بدیلی است به شرط آنکه اسلامی باشد / در جامعه ما هنر دارد به انحطاط کشیده می شود

امام جمعه استهبان گفت: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری خلق کلمات جدید است؛ کلماتی مثل مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و... اما چیزی که باید از خودمان سوال کنیم این است که مساجد ما در مهندسی فرهنگی چقدر موفق بوده اند؟

به گزارش شیرازه، امام جمعه استهبان در مراسم تجلیل از تولیدات برتر هنری کانون ها و مساجد استان فارس که به میزبانی استهبان برگزار شد گفت: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری خلق کلمات جدید است؛ کلماتی مثل مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و... اما چیزی که باید از خودمان سوال کنیم این است که مساجد ما در مهندسی فرهنگی چقدر موفق بوده اند؟ چقدر توانسته ایم سبک زندگی اسلامی را در زندگی مردم گسترش دهیم؟ مساجد ما، هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات مساجد برای نزدیک شدن زندگی مردم به زندگی اسلامی چه برنامه هایی دارند؟


حجت الاسلام و المسلمین خاوری با اشاره به کلمه مسجد طراز اسلامی گفت: یکی از کلمات ابتکاری مقام معظم رهبری، مسجد طراز اسلامی است؛ طراز یک وسیله اندازی گیری و مبنایی است پس مساجد ما نیز باید طراز اسلام باشند اما مسجدی که جوانان را جذب نمی کند و روز به روز از آمار نمازگزاران آن کم می شود چطور طراز اسلامی است؟


وی افزود: تصمیم گیری ها و تاثیرگذاری ها در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سایر تاثیرات در جامعه باید با محوریت و مرکزیت مسجد انجام بگیرد.


حجت الاسلام خاوری اظهار داشت: اسلام برای پیشرفت بیشترین استفاده را از هنر کرد فلذا اندیشمندان و صاحب نظران باید برای مساجد برنامه ریزی کنند و قطعا هنر و هنرمندان می توانند تاثیرات زیادی در مساجد و جامعه بگذارند.


امام جمعه استهبان گفت: زبان هنر زبان بی بدیلی است به شرط آنکه اسلامی باشد اما در جامعه ما متاسفانه هنر دارد به انحطاط کشیده می شود فلذا نیاز به جلسات و تشکیل کارگروه هایی می باشد تا بررسی شود که چگونه می توان هنر را در خدمت مسجد و جامعه قرار داد.


وی در ادامه افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان با هدف ساماندهی مساجد تشکیل شده است و باید تمامی تصمیمات کلان مساجد در این مرکز گرفته شود.


منبع:  سته بان
برچسب ها: استهبان ، امام جمعه ، فارس
نظرات بینندگان