کد خبر: ۱۱۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

هنرمندان فارسی صحن عقیله بنی هاشم در کربلا را می سازند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از ساخت صحن «عقیله بنی‌هاشم» در کربلا با مشارکت هنرمندان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، اسکندر قاسمی  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از مشارکت هنرمندان استان فارس در ساخت صحن «عقیله بنی‌هاشم» در کربلا خبر  داد و اظهار داشت: این صحن حدفاصل تل زینبیه و خیمه‌گاه امام حسین (ع) قرار دارد و در 64 هزار متر مربع در سه طبقه ساخته می‌شود. 

وی با بیان اینکه زمین کربلا در عمق 2.5 متری به آب می‌رسد، گفت: یکی از اقداماتی که باید پیش از شروع ساخت صحن انجام شود، آب‌بندی و تسطیح زمین است و در حال حاضر در عمق 5 متری زمین کارهای مقدماتی و آب‌بندی زمین نیز 40 تا 50 درصد انجام شده است. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه هنرمندان و معماران چیره‌دست استان فارس در آینه‌کاری، گچ‌بری و ساخت سازه‌های این صحن نقش دارند، افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال کارهای مقدماتی تمام و ساخت صحن آغاز شود. 

قاسمی از ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) خبر داد و عنوان کرد: سازه چوبی و قلم‌زنی روی نقره این کار تمام شده و در حال حاضر نقره قلم‌زنی شده در حال نصب بر روی ضریح است. 

وی با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد این پروژه تمام شده است، بیان کرد: تلاش و برنامه این است که این ضریح تا پایان سال به اتمام برسد و برای نصب به کربلای معلا ارسال شود. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه بازسازی عتبات به صورت صددرصد با مشارکت مردمی انجام می‌شود، عنوان کرد: مردم استان فارس در صورت تمایل می‌توانند نذورات خود را به صورت حضوری یا واریز به حساب بانکی به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس پرداخت کنند. 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان