کد خبر: ۱۱۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

اعتراض مربیان دین و زندگی نسبت به حذف این درس در آزمون پیشرفت تحصیلی/ علت حذف برخی دروس میانگین بالای نمرات آن‌ها در سال‌های گذشته بوده است!

یکی از تفاوت‌های قابل تأمل آزمون پیشرفت تحصیلی امسال با سالیان گذشته حذف برخی دروس از جمله درس دین و زندگی می‌باشد که اعتراض مربیان و مدیر گروه‌های این درس را در پی داشته است.

اعتراض مربیان دین و زندگی نسبت به حذف این درس در آزمون پیشرفت تحصیلی/ علت حذف برخی دروس میانگین بالای نمرات آن‌ها در سال‌های گذشته بوده است!به گزارش شیرازه، یکی از روش‌های متداول آگاهی از میزان اثربخشی فرآیند یاددهی- یادگیری دستیابی به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان از طریق برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی است.

آزمون پیشرفت تحصیلی در استان فارس  در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن 20 و 21 آذرماه جاری در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار گردید. مرحله دوم آزمون نیمه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

یکی از تفاوت‌های قابل تأمل آزمون پیشرفت تحصیلی امسال با سالیان گذشته حذف برخی دروس از جمله درس دین و زندگی می‌باشد که اعتراض مربیان و مدیر گروه‌های این درس را در پی داشته است. آنان معتقدند حذف برخی دروس در آزمون پیشرفت تحصیلی موجب کاهش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان برای یادگیری این دروس می‌شود.

فرهاد اسماعیلی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه در این خصوص توضیح داد: علاوه بر درس دین و زندگی تمام پایه‌ها، درس ریاضی رشته علوم تجربی و دروس اختصاصی روانشناسی و فلسفه رشته علوم انسانی، تاریخ تخصصی و ... نیز به دلیل اینکه نمرات این دروس در سال‌های گذشته از سطح میانگین بالاتر بوده و وضعیت مطلوبی داشته‌اند، حذف شده است.

او با تأکید بر اینکه هدف آزمون، پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است، گفت: مقرر شد در آزمون امسال دروسی که میانگین نمرات آن‌ها در سال‌های گذشته پایین بوده مورد هدف قرار گرفته تا میانگین نمرات این دروس نیز به سطح قابل قبولی برسد و با بررسی نتایج آزمون برای کلاس‌های فوق برنامه در فرصت باقی‌مانده برنامه‌ریزی کرد.

گفتنی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه سال جاری، آموزش و پرورش را زیر ساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش، گفتند: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم و دوستدار مصالح کشور» است. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تربیت نسلی با ایمان تأکید کرده‌اند که تحقق آن مستلزم عزم جدی مسئولین آموزش و پرورش به این امر می‌باشد و یکی از راه‌های افزایش روحیه معنوی دانش‌آموزان در دنیایی که مادی‌گرایی موج می‌زند، بیشتر اهمیت دادن به دروسی مانند دین و زندگی می‌باشد.
انتهای پیام
نظرات بینندگان