کد خبر: ۱۱۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
امام‌جمعه موقت شیراز:

83 درصد کارکنان اداره‌ها جایگاه نماز را نمی‌شناسند

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: 83 درصد از کارکنان اداره‌ها معتقدند که جایگاه و اهمیت نماز برای آن‌ها شناخته‌شده نیست.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام مرادی در نخستین جلسه آموزشی طرح مکنت با اشاره به آسیب‌شناسی کارکنان اداره‌ها درزمینهٔ اقامه نماز اظهار داشت: در مجموعه‌های اداری شهرستان‌ها 102 مورد آسیب شناسایی‌شده و علل عدم حضور کارکنان مجموعه‌های دولتی موردبررسی قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه افراد به سه روش عاشقانه، طماعانِه و اکراهانه نماز می‌خوانند، گفت: تردید در اصول دین، تردید در برخی آموزش‌های اعتقادی، عدم اعتقاد به معاد، ایجاد شبهه در فضای مجازی، کاهلی و سستی از اصلی‌ترین دلایل بی‌اعتنایی به نماز در میان کارکنان اداره‌ها است.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به موانع حضور در نماز جماعت اداره‌ها خاطرنشان کرد: تنبلی، بی‌حوصلگی، گرایش افراطی به مادی‌گری، گرایش بخشنامه‌ای به نماز، استفاده جناحی از میز خطابه‌های موجود، تقابل حق‌الناس و حق‌الله از مواردی است که باعث کم‌توجهی به نماز جماعت اول وقت  در دستگاه‌های دولتی می‌شود.

مرادی با تأکید بر نقش تأثیرگذار مدیر بر ترویج اقامه نماز در اداره‌ها  گفت: برخی از مدیران به دلیل مشغله توجهشان نسبت به نماز کم می‌شود و برخی امور مربوط به اقامه نماز جماعت را به روابط عمومی  یا پایگاه مقاومت می‌سپارند اما عده‌ای هم‌زمان مناسب را به این امر مهم اختصاص داده و پیگیر حضور کارکنان زیرمجموعه خود می‌شوند.

وی بابیان اینکه  در حوزه نماز باید بشیر و نظیر باشیم، افزود: 42 درصد جوانان ما همیشه نماز می‌خوانند، 24 درصد گاهی و 14 درصد فقط در مناسبت‌های مذهبی نماز را اقامه می‌کنند همچنین 10 درصد از جوانان تارک الصلوه محض هستند.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به تأثیر منفی فضای مجازی در روابط اجتماعی  و خانوادگی اظهار کرد: یکی از دلایل طلاق، آسیب‌های فرهنگی و فساد اخلاقی استفاده ناهنجار از فضای مجازی است.

مرادی بابیان اینکه دین، باورها، روابط  و فرهنگ ماتحت تأثیر فضای مجازی قرارگرفته، ادامه داد: فضای مجازی هم می‌تواند به‌عنوان فرصت تلقی شود و هم تهدیدی جدی برای باورهای دینی و بنیان خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مشتریان تلگرام در دنیا ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی روی‌گردانی از نماز گرایش افراطی و استفاده ناهنجار از فضای مجازی است و دشمنان اسلام نیز درزمینهٔ توسعه این فضا سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت شیراز ضمن برشمردن روش‌های ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت نماز گفت: رسانه‌ها، تولید فیلم، ، ارائه الگوهای نماز، خوش‌خلقی امام جماعت، حضور مدیران در صف اول نماز جماعت، خوش‌صدا بودن و ظاهر موذن، تبلیغات، آموزش نماز در کودکی و تشویق والدین عوامل مؤثر در جذب افراد به اقامه نماز و استمرار بر آن است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان