کد خبر: ۱۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

پیام تسلیت علما و مسوولین کشوری و لشکری در پی ارتحال آیت الله حائری شیرازی

در پی ارتحال آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز تعدادی از علما و مسوولین کشوری و لشکری پیام تسلیت ارسال نمودند.
به گزارش شیرازه، در پی ارتحال آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز تعدادی از علما و شخصیت های نظامی و سیاسی پیام تسلیت ارسال نمودند. پیام تسلیت این اشخاص به شرح زیر می باشد.

آیت الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و تبادار استاندار فارس در پیامی مشترک، درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است:

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ء

رحلت عالم زاهد و مجتهد والا قدر، فقیه ارزشمند، جامع معقول و منقول حضرت آیت اله حاج شیخ محی‌الدین حائری شیرازی رضوان‌الله علیه نماینده سابق ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه سابق شیراز و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری را به ساحت مبارک حضرت ولی‌الله الاعظم رهبر معظم انقلاب اسلامی، به حوزه‌های علمیه، به همه ارادتمندان، دوستداران آن فقید سعید و بیت شریف و بستگان و فرزندان محترمشان از صمیم قلب تسلیت عرض می‌نماییم.

 در پایان این پیام نیز تأکید شده است: عالم و متفکر و معلم اخلاقی، رخ در نقاب خاک کشید که در عرضه علم و عمل همه عمر پربرکت خود را در خدمت به انقلاب اسلامی و مسیری که رضایت خداوند را در آن می‌دانست مصروف کرد.

اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام‌جمعه شیراز / اسماعیل تبادار استاندار فارس


پیام تسلیت سردار هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس

متن پیام بدین شرح است؛

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی  عمر بابرکت خویش را در راه اعتلای دین اسلام و ترویج مکتب اهل بیت (علیهم‏السّلام) صرف نموده و در مبارزات انقلاب اسلامی بر علیه رژیم شاهنشاهی زحمات فراوانی متحمل شدند.

این عالم مجاهد در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی بخصوص در جغرافیایی فارس همواره حضوری آگاهانه و با بصیرت داشت و بعنوان یکی از برترین اسوه های ولایتمداری برای تثبیت نظام اسلامی و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

درگذشت این عالم فرهیخته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مکرم و بخصوص به حضرات علما و مردم مومن استان فارس تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با شهدای انقلاب اسلامی  را برای آن عالم بزرگوار مسئلت می‏کنم



پیام تسلیت آیت الله دستغیب تولیت آستان شاهچراغ 
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل القدر و مجاهد نستوه حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی (ره) موجب تأسف و تأثر شدید گردید.
معظمٌ لَه از چهره های شاخص روحانیت مبارز بودند که در دوران اختناق ستم شاهی در برابر انواع شدائد و سختی ها از جمله زندان و تبعید استقامت و پایداری نمودند، جوانان انقلابی به ویژه دانشجویان از آن الگوی شایسته درس ایمان، اخلاق و فداکاری می آموختند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی با قبول مسئولیت های حساس و خطیر از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امامت جمعه شیراز، خدمات ارزشمندی ارائه نمودند و پیوسته بر اصل اصیل ولایت فقیه و تبعیت و اطاعت از امام خمینی(قدس سره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تأکید داشتند.
اکنون پس از گذراندن عمری پربرکت در مسیر تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به ملکوت اعلی در جوار رحمت و رضوان الهی پیوسته اند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به عموم بازماندگان بیت شریف آن فقید سعید به ویژه آقازادگان مکرّم ایشان از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با خاندان عصمت طهارت(ع) را برای آن عالم وارسته مسئلت می نمایم.


پیام تسلیت مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس
انّا لله و انّا الیه راجعون
قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیٌ .
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.
ارتحال عالم ربّانی، فقیه مجاهد و مبارز خستگی ناپذیر، حضرت آیت الله حاج شیخ محی الدّین حائری شیرازی، موجب تأثّر و تألّم شدید گردید. آن عالِم عامِل، سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارزه با رژیم ستمشاهی را از وظائف خود می دانست و در این مسیر متحمّل زندان و شکنجه های زیادی گردید. این اسوه صبر و مقاومت و ایثار فداکاری، ولایتمداری را با عمل اثبات کرد و قریب به سی سال در سنگر امامت جمعه و به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان به عنوان نماینده مقام معظّم رهبری(دام ظلّه العالی) در خدمت انقلاب و نظام و مردم بود. افکار بدیع ایشان در مسائل مختلف و خدمات متعدّد وی برای همیشه در تاریخ و اذهان ملّت شریف ایران، بخصوص مردم عزیز استان فارس و شهر شیراز خواهد ماند.
اینجانب این مصیبت جانسوز را به حضرت ولی عصر(عج) آقا امام زمان، مقام معظّم رهبری، ملّت قدرشناس ایران و مردم ولایتمدار استان فارس، و همچنین به بازماندگان و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم جلیل القدر علوّ درجات مسئلت می نمایم. 30/9/96
حسین ملک مکان


پیام تسلیت جامعه روحانیت شیراز

در این پیام آمده است:‌

«خبر ارتحال عالم جلیل‌القدر، معلم اخلاق و تقوا، حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محی‌الدین حائری شـیرازی طاب ثراه موجب اندوه و تأثر فراوان است. شخصیت ارزشمندی که در طول حیات با برکتش با اخلاق و سعه صدر خدمات ارزشمندی را به مردم متعهد و متدین استان فارس نمود و همواره منادی اخلاق و تقوا بود.

حضور فعال آن عزیز سفر کرده در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و پس از آن همراهی همه جانبه‌اش با مقام معظم رهبری مدظله العالی و سابقه مبارزه طولانی با رژیم سفاک ستم‌شاهی و روشنگری‌ها و منبرها و تحمل زندان و شکنجه ساواک از جمله ویژگی‌های ممتاز ایشان بود و در تمامی زوایای مسائل کشوری موضع‌گیری‌های خداپسندانه داشتند.

از این‌رو رحلت ایشان، بی‌شک ثلمه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و نیز مصیبتی بزرگ برای ارادتمندان آن بزرگوار است که سال‌های متمادی از تعالیم سازنده و آگاهی‌بخش ایشان بهره‌مند می‌گشتند و نفوس خود را در سایه کلام اخلاقی نافذ و عمل صالح آن عالم عامل ، تربیت و تهذیب می‌نمودند.

جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مؤلمه و اندوه‌بار عالم عامل و معلم بزرگ اخلاق را به محضر حضـرت بقیةالله الاعظم(عج)، مراجع عظام تقلید خاصه وجود مبارک مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، حوزه‌های علمیه فارس و قم، خاندان معزز حائری و مردم ولایت‌مدار فارس علی‌الخصوص شهر مقدس شیراز تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد».


پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 

 پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت الله محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی (ره) که با امضای آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی منتشر شده بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
 (انا لله و انا الیه راجعون) 

خبر ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه دراستان فارس و عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و تألم فراوان گردید. 

این عالم وارسته، انقلابی و متعهد، از مبارزین فعال و برجسته در نهضت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و در این مسیر متحمل رنج‌های فراوان زندان، شکنجه و تبعید شد. 

این استاد برجسته اخلاق که سال‌ها حضور پر ثمری در جایگاه امامت جمعه شیراز داشت، در مسجد، مدرسه و بر منبر خطابه با بیانی زیبا و غنی، سعی وافری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) داشت و در طول عمر پر برکت خویش جمع کثیری از مردم و طلاب را از معارف مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بهره‌مند ساخت. 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان فارس، فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای مصیبت دیدگان از خداوند متعال مسألت می‌نماید.


پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از روحانیون برجسته انقلاب، نظام و یار دیرین امام و رهبری و استاد اخلاق موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان عالمی جلیل‌القدر و صاحب‌نظر در حوزه دین، اخلاق و معارف اسلامی بودند که در محضر درس فقها و مراجع بزرگوار بهاءالدین محلاتی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی بهره فراوان بردند و به درجات و مراتب ارزشمندی در حوزه علوم دین و به ویژه دروس اخلاق دست یافتند.

آیت‌الله حائری شیرازی از همان ابتدا وارد فعالیت‌های سیاسی شدند و در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در استان فارس نقش مؤثر و بااهمیتی داشتند و در طول مبارزات بارها بازداشت و یا تبعید گردیدند که همه اینها در عزم و اراده راسخ ایشان نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر نشر و ترویج علوم و معارف اسلامی خدمات ارزشمندی ازجمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شیراز به نظام عرضه داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیش گاه حضرت بقیه الله اعظم اروحنا و فدا و مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های علمیه ، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم آیت‌الله حائری شیرازی برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی


پیام تسلیت آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری

متن پیام آیت‌الله جنتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

"اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شئ" 

ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله شیخ محی الدین حائری (طاب ثراه) از علمای اعلام، اساتید اخلاق، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و عضو ادوار مجلس خبرگان رهبری، موجب تاثر و تاسف گردید.

آن عالم و فقیه مجاهد در طول حیات با برکت خویش در حمایت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز نشر معارف اسلامی و اعتلای فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام، همواره تلاش و جدیت داشتند و منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.

 اینجانب رحلت آن عالم ربانی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و حوزه های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان، بالاخص مردم شریف و و لایتمدار استان فارس و بیت معزز و محترم ایشان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منان علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.

احمد جنتی 
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان


پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه

 متن پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر، که عمر با برکتشان را در راه ترویج علوم و معارف اسلامی سپری کردند، موجب تاسف اینجانب گردید.

ارتحال این عالم وارسته را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت محترم، حوزه های علمیه و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

صادق آملی لاریجانی


پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خبر درگذشت فقیه عالی قدر و استاد اخلاق آیت الله حائری شیرازی موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

اینجانب از جوار مضجع منور امام رضا(علیه آلاف التحیة و الثناء) ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های علمیه و خانواده ایشان، علوّ درجات و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بیت شریف و وابستگان ایشان از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.


 پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 متن پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی شاهرودی بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون»

خبر ارتحال عالم مجاهد و انقلابی ، حضرت آیت الله حائری شیرازی (رحمة الله علیه) که عمری را در مبارزه با طاغوت و خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج علوم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) گذراند، موجب تاثر گردید.

ایشان خدمات شایانی را در مسئولیت های خطیری همچون نمایندگی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ( دام ظله ) و امامت جمعه در استان فارس و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری از خود به یادگار گذاشته اند.

اینجانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری ( دام ظله )، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان و مردم مومن و انقلابی استان فارس تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات ایشان را مسألت می نمایم.

         و السلام علیکم

سید محمود هاشمی شاهرودی


پیام تسلیت محمد رضا باهنر

 متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه
خبر درگذشت عالم جلیل القدر و مبارز و مجاهد انقلابی حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی موجب تأثر و تألم فراوان گردید. این عالم بزرگوار که از مبارزین ممتاز نهضت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و همچنین نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی و مردم بزرگوار استان فارس نمود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران علی الخصوص مردم عزیز استان فارس، از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده ایشان مسألت دارم.


پیام تسلیت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه

متن این پیام به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون
با تأثر و اندوه فراوان، رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. بی‌تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خود را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی نمود، خلأیی ژرف برای بهره‌مندان از محضر آن عالم بزرگ به شمار می‌آید. اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن مجاهد فقید، صبر و اجر جزیل از ایزد منّان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان مسئلت دارم.

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه"


پیام تسلیت رئیس سازمان انرژی اتمی

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.

متن پیام صالحی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ

با نهایت تاسف و تأثر اطلاع یافتم که حضرت آیت‌الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری پس از عمری مجاهدت در راه ترویج معارف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و کوشش خستگی ناپذیر در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به دیدار حضرت دوست شتافته است.

آن بزرگوار علاوه بر افتخار شاگردی بزرگانی چون حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) همواره ارادت قدیم خویش را به پیشگاه بزرگان و طلایه داران فرهنگ و تمدن ایرانی به اثبات رساند و بدون تردید خاطره درس‌های آن بزرگوار در تفسیر عرفانی اشعار خواجه شیراز در اذهان اهالی فرهنگ جاودان و ماندگار خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، بزرگان و زعمای حوزه علمیه و تمام دوستداران و دلبستگان بیت معزز و مکرم حائری شیرازی و به ویژه خانواده آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم.
علی اکبر صالحی


پیام تسلیت محمدرضا عارف

انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله  محی‌الدین حائری شیرازی که شخصیتی موثر در همه عرصه‌ها بودند موجب تأثر و تالم شد. اینجانب درگذشت این روحانی با فضیلت و استاد اخلاق که زحمات زیادی در راه ترویج علوم و معارف اسلامی کشیدند را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علیمه، ارادتمندان ایشان و بخصوص به بیت شریف حائری شیرازی و وابستگان داغدار و مردم مومن استان فارس تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر وسلامتی مسألت می کنم.
یاد آن عالم وارسته گرامی و جان پاکش متنعم به نعمت غفران و فضل الهی باد.
محمدرضا عارف


پیام تسلیت وزیر ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود، در گذشت آیت الله شیرازی امام جمعه سابق شیراز را تسلیت گفت.

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود نوشت:

آیت الله حائری شیرازی(ره) از پیشگامان مبارزه با رژیم ستم شاهی و بعنوان یکی از چهره های برجسته در کشور و خصوصا استان فارس شناخته می شوند.
بدون شک یاد و خاطره خدمات این یار صدیق امام و رهبری، در دل ملت ایران باقی خواهد ماند.
این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و مردم شریف استان فارس تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده پیشین ولی فقیه در استان فارس پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی پس از تشدید بیماری و انتقال به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم، در سن ۸۱ سالگی به لقاء الله پیوست.

پیام تسلیت اسکندر پور شهردار شیراز

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
درگذشت عالم پارسا و مدرس شایسته اخلاق حضرت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای روحانیت معزز و مردم شریف فارس و شیراز است.
وجود ایشان که عمری را صرف تحصیل و تولید علم و معرفت کرد و شیراز را دارالعباده و دارالمؤمنین می خواست ذخیره ای ارزشمند برای این شهر مذهبی بود.
آیت الله حائری نماد راستینِ فرهنگ کار و تلاش برای فرهنگ شهر شیراز بود و ضایعه درگذشت ایشان موجب تألم همه دغدغه مندان فکر و اندیشه است.
این اندوه جانکاه را به مردم شریف شیراز و خاندان گرامی آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم.
حیدر اسکندرپور
شهردار شیراز

پیام تسلیت سهرابی مدیر کل صدا و سیمای فارس

وَ إِذَا مَاتَ‏ الْعَالِمُ ثُلِمَ‏ فِی الْإَسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَة
رحلت عالم ‌وارسته و سالک الی الله حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی رحمه الله علیه که عمر گرانمایه و پر برکت خویش را صرف معارف دین، ولایت اهل بیت علیهم السلام و مبارزه با ظلم و طاغوت  کرد، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

این یار دیرین امام و رهبری، قریب به ۳۰ سال در سنگر نماز جمعه با ارائه آراء و اندیشه های متعالی، مبلغ اسلام ناب محمدی(ص) و پاسدار ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
از آن فقید سعید آثار گرانقدر رسانه ای پر شماری در صدا و سیمای فارس به یادگار مانده است که بی شک برای مشتاقان علم و آگاهی گنجینه ای گران بها محسوب می شود.

صدا و سیمای فارس رحلت این عالم مبارز و ولایتمدار را به محضر حضرت ولی عصر(عج)،مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مردم شریف و متدین فارس و بیت مکرم ایشان تسلیت می گوید.
از خداوند متعال علو درجات آن عارف واصل را مسئلت می نمایم.
سید تقی سهرابی
مدیرکل صداوسیمای فارس
انتهای پیام/
نظرات بینندگان