کد خبر: ۱۱۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان نی ریز مطرح شد؛

بیست و هشت درصد دانش آموزان نی ریزی دچار سو تغذیه می باشند

جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان نی ریز با حضور معاون فرماندار، رئیس شبکه بهداشت ودرمان و با حضور سایر اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان این شهر برگزار شد.
به گزارش شیرازه، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان نی ریز به ریاست علی راهوار معاون فرماندار، ذکایی رئیس شبکه بهداشت ودرمان و با حضور سایر اعضای این شورا در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان برگزار شد.


علی راهوار معاون فرماندار نی ریز در این جلسه ضمن تقدیر ازاعضاء، سلامت و با اشاره به نقش شبکه بهداشت در تامین سلامت جامعه به ویژه در مدارس اظهار داشت: مشارکت های بین بخشی و فرابخشی نهادها و مشارکت خود مردم در راستای تامین سلامت جامعه بسیار حایز اهمیت است

وی با اشاره به اینکه ادارات و نهادهای سطح شهرستان با شبکه بهداشت و درمان ، در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان باید مشارکت فعالانه ای داشته باشند، خاطر نشان کرد: همه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و البته برای تحقق این مهم اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار موثر و سودمند خواهد بود.


راهوار با بیان اینکه دانش آموزانی هستند که بدلیل عدم تمکن مالی وحمایتی از سوء تغذیه رنج می برند بیان کرد: در سطح شهرستان نی ریز طبق آماری که داریم متاسفانه حدود بیست و هشت درصد از دانش آموزان مدارس دچار سو تغذیه هستند که این مسئله نگران کننده است.


وی از مسئولین ذیربط ومردم به ویژه خیرین خواست تا با هماهنگی اداره آموزش وپرورش و شبکه بهداشت برای حل این مشکل و تهیه بسته غذایی جهت خانواده ای نیازمند تلاش نمایند.

گفتنی است : در پایان این جلسه اعضاء به منظور بررسی مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل این مشکلات و چالش های این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند و راهکارهایی توسط اعضاء حاضر در جلسه به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت و ایجاد امنیت غذایی شهرستان ارائه شد.




منبع: نبض نیریز
نظرات بینندگان