کد خبر: ۱۱۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

مسئولان آستانه تحمل خود را برای نقدپذیری افزایش دهند/ برای بهره‌گرفتن از تسهیلات برنامه ششم برنامه‌ریزی‌ شود

استاندار فارس گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم و عملیاتی برای بهره گرفتن از تسهیلات و سازکارهای برنامه ششم در استان انجام شود.

مسئولان آستانه تحمل خود را برای نقدپذیری افزایش دهند/ برای بهره‌گرفتن از تسهیلات برنامه ششم برنامه‌ریزی‌ شود

به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر این که امروز نگاه کلان مدیریتی کشور بر موضوع اشتغال، کارآفرینی، رونق اقتصادی و در نتیجه رفاه عمومی متمرکز شده است، تحقق این مهم را در گرو مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: بخش خصوصی به عنوان مکمل دولت سهم تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال دارد که تحقق این سهم با همکاری این دو بخش و رفع موانع موجود امکان پذیر خواهد شد.

او ایجاد زمینه های جدی همکاری بخش خصوصی و دولتی را متضمن ارائه راهکارهایی دانست که از جلساتی همچون شورای گفتگو حاصل می شود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تنها با گفتار و در کلام تحقق نمی پذیرد، خاطرنشان کرد: راهکار دستیابی به این اهداف داشتن نگاه عالمانه و کارشناسی شده و شناسایی ظرفیت ها، حداقل ها و حداکثرهای موجود است.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت تدوین و تعریف برنامه های جامع از همه موارد موجود در برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: ضرورت دارد تا برنامه ریزی های لازم و عملیاتی برای بهره گرفتن از تسهیلات و سازکارهای برنامه ششم در استان صورت پذیرد.

تبادار ضمن تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی و کار آفرین اظهار کرد: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی که از فناوری های نوین روز بهره گرفته و بازار تولید آنها مهیا می باشند در اولویت برنامه ریزی های توسعه اشتغال در استان و پرداخت تسهیلات قرار خواهند گرفت.

او در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان بخش خصوصی و دولتی خواست آستانه تحمل خود را در برابر نقد پذیری افزایش دهند و با بحث وتبادل نظر به راهکارهای عملیاتی در هر حوزه ای دست یابند.

استاندار فارس ادامه داد: حسن مدیریت به معنای یافتن راهکار برای رفع مشکلات بر اساس شرایط زمان حاضر بوده و مدیران باید بر این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

او همچنین با اشاره به اینکه تاکنون 855 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جلب و جذب شده است از مسئولان مربوطه خواست تا بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل ها در فارس و مکان یابی دقیق، بسته های سرمایه گذاری مختلفی را جهت ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تهیه و تدوین نمایند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان