کد خبر: ۱۱۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

قیمت حامل های انرژی در خارج کشور را به رخ مردم نکشید/مردم سختی را تحمل می کنند اما خیانت را تحمل نخواهد کرد

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به حماسه 9 دی این اقدام خود جوش مردم را پاسخی به خیانتکاران دانستند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه این هفته با اشاره به حماسه 9 دی این اقدام خود جوش مردم را پاسخی به خیانتکاران دانستند و خاطر نشان شدند که مردم سختی را تحمل می کنند اما اما در مقاتبل خیانتکاران می ایستند.

قیمت حامل های انرژی در خارج کشور را به رخ مردم نکشید

حجت الاسلام محمدصادق طالبی در  نماز جمعه امروز اقلید به جنایت های آل سعود و همدستانش در دنیای اسلام ازجمله یمن اشاره و اظهار داشت: در مقابل این همه جنایت و ستم به مردم بی گناه و کودکان مظلوم، هیچ صدایی از مدعیان دروغین حقوق بشر شنیده نشد.

وی به دشمنی همیشگی استکبار جهانی و جنایت هایی که علیه نظام و انقلاب و مردم مسلمان ایران صورت گرفت اشاره و تصریح کرد: موضوع فلسطین و اهمیت آن و نیز شعارهای «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» هیچگاه نباید فراموش شود بلکه باید بلندتر از گذشته فریاد شود.

طالبی به مشکلات معیشتی مردم، اشتغال جوانان و... اشاره و با تأکید بر لزوم پاسخگویی دولت به مطالبات آن ها یادآور شد: مردم ولی نعمتانم ما هستند که همواره با حضور به موقع و مؤثر خود پشتیبان نظام و دولت بودند.

امام جمعه اقلید به همکاری های بسیار مردم با دولت و کمک به آن اشاره و بیان کرد: همکاری و کمک های مردم در زلزله و... به مردم آسیب دیده که وظیفه دولت است، نوعی از همراهی های مردم با دولت است.

طالبی با تأکید بر لزوم تلاش دولت در عدم افزایش قیمت حامل های انرژی برای جلوگیری از فشار به مردم گفت: دولت نرخ بنزین و گاز و... در خارج از کشور را به رخ مردمی که کمک بسیاری برای دولت هستند، نکشد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند خاطرنشان کرد: این مرده حق بزرگی بر گردن ما دارند که نباید فراموش شود.

سازمان ملل بازیچه دست استکبارجهانی است

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا در خطبه اول با اشاره به جایگاه واهمیت داشتن ورعایت تقوای الهی گفت: انسان با تقوا هم در این دنیا دارای آرمش وسلامت روح است وهم در آخرت سعادت مند ،تقوا باعث رفع بیشترگرفتاری ها خواهد شد.امام جمعه بیضابا اشاره به خجسته سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری «ع» وحضرت عبدالعظیم حسنی «ع» به تشریع ابعاد شخصیت علمی ومعنوی ایشان پرداخت.خطیب نماز جمعه بیضا در خطبه دوم با اشاره به وتو قعطنامه سازمان ملل در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل از سوی امریکاگفت: این حق وتو علاوه بر بی کفایتی سازمان ملل نشانه گستاخی وروح استکباری امریکای جنایتکار است اگر نبود نباید افکار عمومی جهان بازیچه دست آنها باشد.

وی افزود سازمان ملل خود بازیچه دست استکبار جهانی است چرا که متاسفانه شاهد این همه جنایت سران کودک کش آل سعود درکشور مسلمان یمن هستیم وهزاران نفر ازمردم مظلوم وبی دفاع آن آواره وبی خانمان شده اند شاهد کوچکترین واکنشی از سوی این سازمان وسازمان های به اصتلاح مدعی حقوق بشر نیستیم ولی یک موشک به عربستان پرتاب می شود فوراً وبه بنابه درخواست امریکا تشکیل جلسه می دهند که این موشک از سوی ایران دراختیار انقلابیون یمن قرار داده شده است.

 امام جمعه بیضا ضمن تسلیت رحلت جانگداز حضرت آیت الله حائری شیرازی گفت: ایشان همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند: عمر بابرکت خود را صرف ترویج وتوسعه دین واخلاق اسلامی نمود ویکی از حامیان واقعی انقلاب، ولایت ورهبری بودند.امام جمعه بیضا به مناسبت های هفته هم اشاره وپیرامون برخی از آنها از جمله روز ثبت احوال وروز ایمنی در برابر بلایای طبیعی گفت:این درست است که بلایای طبیعی قابل پیش بینی نبوده ونیست ولی می شود با انجام تمهیدات لازم از وارد شدن بسیاری از خسارات وتلفات جلوگیری کرد،به عنوان مثال اگر درساخت وسازها اصول فنی رعایت شود شاهد این همه خرابی در بحث مسکن نخواهیم بود.

مردم سختی را تحمل می کنند اما خیانت را تحمل نخواهد کرد

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته درجمع نمازگران روزجمعه ضمن تسلیت به مناسب رحلت عالم جلیل القدر آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: این استاد اخلاق در زمان حیات خود منشا خیر وبرکات زیادی هم برای استان وهم برای کشور بود که متاسفانه عدهای از روی غرض ورزی در زمان حیات این عالم جلیل القدر مطالبی رابیان می کردن که با انصاف دور بود واین شخصیت مذهبی وعالم وارسته درتمامی مراحل وبرهه های زندگی از تمامی آزمونهای زندگی وامتحانات الهی سربلند بیرون آمدند دراین بین بودند افراد وجناح های سیاسی که جنایت می کردند وبه ان مرد عمل ومفسر قران وخطیب ارزشمند حرفهایی رانسبت می دادند.

   حجت الاسلام موسوی انوردرخصوص کاهش بلایهای طبیعی افزود:بانامگذاری روز وهفته کاری از مردم وجامعه حل نمی شود سالیان سال است که مسئله زلزله وقرارگرفتن ایران روی گسل مطرح می شود دراین چندین سال مسئولین ما چه کرده اند وچه برنامه هایی را دنبال می کنند ایا بابرگزاری جلسات ستاد بحران تانیمه شب مشکلی حل می شود چرا مسئولان اجرایی فکری به حال این مشکل نمی کنند وبرای رفع این مشکل از هم اکنون درمناطقی که احتمال خطر وجود دارد دست به کار نمی شوند وکارشناسان خود رابرای مشکلات وحل این معظل به مناطق حادثه خیز ارسال نمی کنند تا گره کار امورات مردم باشند تا دیگر دچار فاجعه وحادثه نباشیم

  خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته در مورد بودجه 97کشورگفت :بایدبودجه ای قراراست برای سال آینده توسط خادمین مردم تائید وتصویب شود خیلی کارشناسی شده روی آن بحث کرد تادراین میان مردم ضرر نکنند وبا برنامه وزندگی های مردم همخوانی وتطبیق داشته باشد دراین بودجه پیشنهادی مشکلات عدیده ای وجود دارد واز چشم اندازهای 20ساله وبرنامه های توسعه تا نگاهی به دغدغه رهبری بحث اقتصاد مقاومتی خبری نیست در این میان فقرا دارند فقیرتر می شوند ومسئولان باید فکری به حال مردم کنند وبه وظیفه خود که حق قانونی آنهاست ازحق مردم دفاع کنند ودریچه های فساد ورانتخواری را ببندند واجازه ندهند که دراین میان فساد وقاچاق کالا بیشتراز پیش نمود پیدا کند .

حجت الاسلام موسوی انورامام جمعه  سپیدان درادامه درخصوص بد اخلاقی وبدرفتاری هایی برخی از اشخاص درجامعه ونسبت به قوای قضائیه گفت: متاسفانه شخصی که هشت سال سکان ریاست جمهوری کشور رابدست گرفته بود برای دفاع از شخصی زندانی تمام مجموعه انقاب ونظام ودستگاه های قضایی ورئیس قوه قضائیه را زیر سئوال می برد واین رفتارهای ناشایت تکمیل پازل های صهیونیستی واسرائیل است که این حرکت موریانه ای تکمیل حرکتهای گرگ صفتانی که برای این انقلاب ونظام نقشه می کشند .مردم به این کج دهنی هایی که به رهبری وقوای این نظام می شوند سکوت نخواهد کرد ودرموقع خود جواب دندان شکن خواهندداد ومردم سختی را تحمل می کنند اما خیانت را تحمل نخواهد کرد ودرمقابل آنها خواهند ایستاد هرکسی که بخواهد درمقابل نظام بایستد مردم درمقابل آنها خواهندایستاد این ها در40سال گذشته خصوصا در فتنه 88 به اثبا رسانده اند .

امام جمعه شهرستان در خصوص وحدت حوزه ودانشگاه وهفته پژوهش و رزو رهادهداری مطالبی رابیان کردند .

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه  مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی  سفارش ودرمورد زندگی دنیوی واخروی مطالبی راعنوان کردند. درپایان نماز از راهداران نمونه وفعالین قرآنی شهرستان تجلیل شد.

حماسه ۹ دی حرکت خودجوش مردم برای دفاع از ارزش های انقلاب بود

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز به رحلت عالم ربانی و عارف حکیم آیت الله حائری شیرازی اشاره کرد و گفت:خدای تعالی این بزرگوار و عالم ربانی آیت الله حائری شیرازی رحمت کند چون عمرش را در مسیر انقلاب اسلامی صرف کرد.

وی ادامه داد : یکی از شخصیت‌هایی که در طول زندگی بابرکت خود همواره در میدان بود و به معنای واقعی کلمه در راه اسلام و انقلاب جهاد کرد این عالم ربانی بود و مرحوم حائری شیرازی حامی ارزش‌های انقلاب و از مدافعان سرسخت انقلاب و ولایت‌فقیه بود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  گفت : حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  مشهور به سیدالکریم از سادات حسنی و نسب شریفش با ۴ واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد که مردی با تقوا، امانتدار و با صداقت و راوی حدیث بوده که محضر مبارک امام رضا(ع) را درک کرده‌اند.

امام جمعه زرقان با اشاره به درپیش بودن سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار کرد:مسلم است که همه پیامبران الهی برای هدفی واحد برگزیده شدند و آن دعوت مردم به سوی خداوند متعال است و همه پیامبران به عنوان مقدمه‌ای برای دین کامل یعنی اسلام قرار داد و تا روز قیامت این دین مورد ضایت خداوند خواهد بود.

خطیب نماز جمعه این هفته زرقان از حماسه ۹ دی به عنوان یکی از آگاهانه ترین حرکت های مردمی در دفاع از ارزش های انقلاب و حول محور ولایت یاد کرد و گفت: این روز به عنوان یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب همیشگی شد و این حماسه عظیم با اتحاد در پیرامون کانون ولایت تشکیل شد.

وی با اشاره به شایعه افزایش قیمت های حامل های انرژی گفت :از نمایندگان مجلس  در باب تصویب بعضی از لایحه ها توقع داریم که معیشت و اقتصاد مردم بهتر شود.

بعد از انقلاب نیز دشمنان ساکت نماندند و جنگی نابرابر را علیه کشورمان شروع کردند

 حجت‌الاسلام مختار صادقی امام جمعه موقت داراب در نماز جمعه این هفته گفت: در روز 9 دی 88 چهره ها شناخته، و مشخص شد کدام افراد اعتقاداتشان واقعی و کدام یک تظاهر است.

وی با اشاره به چگونگی وضعیت اجتماعی ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: یک نمونه از خدشه‌دار کردن و توهین به عزت مردم و حقوق آنها، قانون کاپیتولاسیون بود و نمونه دیگر دریافت حق توحش توسط سربازان آمریکایی در ایران بود.

صادقی بیان کرد: امام خمینی در آن شرایط برای جوانان آن روز شرح وظایفی تعیین کردند که ماحصل آن براندازی نظام شاهشنشاهی بود و دیدیم که جوانان ما این رهنمود را به بهترین شکل به انجام رساندند و نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت داراب با اشاره به دشمنی های استکبار پس از پیروزی انقلاب گفت: بعد از انقلاب نیز دشمنان ساکت نماندند و جنگی نابرابر را علیه کشورمان شروع کردند که در آن شرایط نیز امام راحل عظیم‌الشان، بار دیگر دستور کاری تعیین کردند و در برابر حملات دشمن، دفاع مقدس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن در هیچ شرایطی ساکت نمی‌ماند و پس از جنگ تحمیلی نیز وارد جبهه فرهنگی شد، افزود: دشمن در برابر شیعیان و مسلمانان به چیزی جز کشتار و قتل نمی‌اندیشد.

صادقی با اشاره به اینکه امروز دیگر جبهه جنگ نظامی نیست بلکه جنگ عقیده و اندیشه‌ها است، اظهار کرد: امروز ما و همه مسئولان وظیفه داریم به نسل جوان متذکر شویم که اهمیت جبهه فرهنگی بسیار بالاتر از جبهه نظامی است.

امام جمعه موقت داراب با تصریح اینکه نتیجه شکست در جبهه فرهنگی شهادت و حماسه نیست بلکه دگرگون و استحاله شدن است، ادامه داد: ثمره جبهه فرهنگی تبدیل شدن نیرو و جوان خودی به نیروی دشمن، هنرمند خودی به هنرمند دشمن و در نهایت لشکر خودی به لشکر دشمن است.

وی با اشاره تخریب آیت‌الله آملی لاریجانی و گروهی که قصد این کار را دارند، گفت: این رئیس قوه همان رئیس قوه 4 سال پیش و 8 سال پیش است، چطور آن روز از عدالت ساقط نبود اما اکنون که پرونده‌های شما یکی یکی رو می‌شود از عدالت ساقط شده است؟

صادقی دستگاه قضایی کشور را مبرا از سیاسی کاری دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا با فساد از ناحیه هر شخص، هر گروه و هر جناح مقابله و مفسدان اقتصادی را مجازات می کند و این وظیفه دستگاه قضا هست.

رئیس دادگستری حاجی‌آباد هرمزگان با تأکید بر بصیرت سیاسی خاطرنشان کرد: امروز باوجود بصیرتی که در وجود مردم شریف ما هست تمام فتنه‌ها خنثی‌شده و از این به بعد نیز خنثی می‌شود.

وی تصریح کرد: درزمینهٔ انتصاب مدیران تابع جو نباشیم و قدری به خودمان برگردیم چراکه این‌گونه انتصاب را قرآن قبول ندارد.

صادقی ادامه داد: انسان باید حق را انتخاب کند نه جو را و انتخاب حق عزتمندی را به دنبال دارد چراکه تا زمانی که حق را انتخاب نکنیم و افراد مومن و متخصص در پست‌های کلیدی نباشند جلو تبعیض، فقر، رشوه و اختلاس را نمی‌توان گرفت.

انقلاب عمل نکردن مسئولان علت مشکلات کشور

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارتحال آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت و در توصیف ویژگی‌های ایشان ابراز داشت: آیت‌الله حائری در برابر طوفان‌هایی مانند تهت و زخم زبان نشکستند، نامه ایشان در اوج جریان فتنه در سال 88 در تاریخ ثبت شده است، ولایت مداری و حضور این عالم در خط مقدم دفاع از انقلاب نیز از ذهن ملت ما پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به دشمنی‌های برخی کشورهای غربی با مردم ایران گفت: در دشمنی برخی کشورهای غربی با ملت و انقلاب ما جای تردید وجود ندارد، وزیر امور خارجه انگلیس بدون هیچ نیت خیری و برای آزادی جاسوسان و امیدواری دادن به سایر جاسوسان وابسته خود به ایران سفر می‌کند، فرانسه به گروه تروریستی منافقین که دستشان به خون مردم ایران آلوده است ۲ بار اجازه برگزاری نشست با حضور برخی مسئولان این کشور می‌دهد، این کارها چیزی جز دشمنی با ملت ایران نیست.

امام جمعه صفاشهر به انزوای آمریکا در میان کشورهای جهان به برکت مقاومت مردم ایران اشاره و اظهار داشت: اقدام بی‌سابقه در وتو کردن قطعنامه شورای امنیت علیه آمریکا توسط خود این کشور و رای بالای مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت آمریکا به دلیل انتقال سفارت این کشور به قدس شریف با وجود تهدیدهای علنی این کشور، نشان دهنده انزوای آمریکا است.

وی افزود: دشمنان ما که از غلبه در میدان نبرد رویارو نا امید شده‌اند برای مقابله با انقلاب اسلامی تمام توان خود را به دورن کشور متمرکز کردند، دشمن به مثلث فتنه، انحراف و نفاق که در داخل کشور شکل گرفته است چشم امید دارد و باید آگاه باشیم که مقابله با این جریان‌ها نیاز به بصیرت برخاسته از ولایت مداری دارد.

حجت الاسلام نقوی در بیان ویژگی جریان فتنه گفت: این جریان با این تفکر که ما می‌توانیم با نگاه دینی و با تکیه به ظرفیت های داخل می‌توانیم مشکلات خودمان را حل کنیم مخالف است.

وی افزود: فتنه گران با التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی کشور در انتخابات شرکت کردند و هنگامی که این التزام باید خود را نشان دهد با دیکتاتوری و بدون توجه به رای مردم خود را برتر دانستند.

خطیب جمعه صفاشهر در بیان ویژگی جریان انحراف اظهار داشت: این جریان نمک مردم را خوردند و در حالی که با شعارهای انقلابی ۸ سال مدیریت کشور را در اختیار داشتند دچار انحراف شدند و نمکدان را شکستند.

وی افزود: این منحرفان خوشحالی دشمن را ندیدند و با اتهام زنی بی‌اساس، خود را مدعی نجات کشور معرفی می‌کنند، شما چه کاره هستید که از زبان مردم سخن می‌گویید، ششما باید در مدت مسئولیت خود بدون حاشیه‌سازی مشکلات کشور را حل می‌کردید.

امام جمعه صفاشهر در بیان ویژگی جریان نفاق گفت: این جریان که بسیار خطرناک‌تر از دو جریان قبل است، تمام توان خود را برای رسیدن به قدرت به کار می‌برد و در این راه حاضر است از ارزش‌های انقلاب هزینه کند اما خود و جران وابسته به قدرت برسد و از هر فرصتی برای طرح این مسائل و انحراف کشور از مشکلات اصلی خود استفاده می کند.

وی افزود: در این میان رسانه‌های بیگانه با ابراز خوشحالی از این مسائل به نفع خودشان بهره‌برداری می‌کنند و با بیان مسائلی مانند کم شدن توان اقتصادی مردم، سعی در القای ناامیدی در جامعه و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب دارند.

حجت الاسلام نقوی تصریح کرد: با همه مشکلات انقلاب ما کارآمد است و هر جا که مسئولان انقلابی عمل کردند موفق بوده و دشمن را مایوس کرده است،اما در بخش‌هایی مانند مشکلات اقتصاد که حل آن‌ها سخت نیست به دلیل انقلابی عمل نکردن ناموفق بودیم.

زلزله تهران مشخص کرد مدیریت بحران دکوری است/ قرار نیست حل مشکلات دولت در جیب مردم باشد

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به زلزله روزهای گذشته در کشور اظهار داشت: یک زلزله کوچک باعث شد که مردم یک شب را در خیابان بگذرانند، مردم با یک پتو و مقداری خوراکی آمدند که جانشان را حفظ کنند، در حالی که عده‌ای از جانشان گذشتند تا این مملکت، دین و استقلال کشور پایدار بماند.

وی افزود: در این زلزله‌ها دیدیدم که مردم چقدر زود از دنیا جدا شدند، هر چه را که برای آن زحمت کشیدند به‌راحتی رها کردند، پس چرا به‌خاطر این دنیا دعوا کنیم، خودکشی کنیم، بر سر هم بکوبیم، ما که خیلی راحت از آن گذشتیم.

صباحی ادامه داد: عده‌ای از مردم یک شب را در خیابان‌ها گذراندند اما باید به یاد داشته باشیم که عده‌ای هستند در حاشیه شهرها، هر شب در خیابان می‌خوابند، عده‌ای در حلبی آبادها هستند که حتی یک پتو هم ندارند.

امام جمعه خرامه به روز ملی ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: برای محک توانمندی‌ها، یک مانور برگزار می‌کنند، زلزله تهران یک مانور واقعی بود پس چرا پمپ بنزین‌ها بنزین تمام کردند، چرا تلفن‌های همراه قطع شد، اصلا نیروهای امدادی نتوانستند حرکت کنند، زلزله تهران مشخص کرد که مدیریت بحران دکوری است.

وی بیان داشت: در زلزله کرمانشاه گاز قطع شد، چرا زیرساخت‌ها را طوری ساختیم که با یک زلزله همه چیز قفل می‌شود، ناظران فنی و نظام مهندسی که حقوق خوبی هم می‌گیرند بگویند چرا آن شب مردم تهران همه از خانه‌های خود بیرون ریختند، مگر کسی نمی‌تواند تضمین کند که این خانه در برابر زلزله 10 ریشتری مقاوم است، متاسفانه خیلی‌ها در این ماجرا رفوزه شدند که از همه بیشتر نظام مهندسی بود.

صباحی گفت: بروید خودتان را جمع کنید با این مدیریت بحران‌تان و این تشکیلاتی که بابت آن از مردم پول می‌گیرید، می‌آیند پشت تلویزیون مصاحبه می‌دهند که مردم به جاهای امن بروند، پس این خانه‌هایی که شما ساختید و تایید کردید چیست، این‌ها امن نیست.

امام جمعه خرامه به مطرح شدن مسئله گرانی بنزین اشاره و تصریح کرد: واقعیت این است که مردم نگران هستند، اگر بنزین گران شود بقیه چیزها هم گران می‌شود قبلا می‌گفتند بنزین را گران کنیم که مصرف کمتر شود حالا می‌گویند گران کنیم که اشتغال ایجاد شود، قرار نیست که حل مشکلات دولت در جیب مردم باشد، بروید بر توانمندی‌های خود بیفزایید، از مجلس می‌خواهیم که این مسئله تصویب نشود.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، ایران
نظرات بینندگان