کد خبر: ۱۱۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
معاون اداره کل اوقاف فارس اعلام کرد

اخذ سند مالکیت موقوفات فارس به ارزش 1100 میلیارد تومان

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اخذ اسناد مالکیت موقوفات به ارزش بیش از یک هزار میلیارد در سال جاری خبر داد.
به گزارش شیرازه،علی‌اکبر جعفریان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 842 سند مالکیت مربوط به موقوفات فارس اخذ شده است که از  میان این اسناد اخذ شده، تعداد 191 سند مربوط یه موقوفات غیر متصرفی است.

وی خاطرنشان کرد: وسعت این موقوفات بیش از 11 میلیون متر مربع بوده است و ارزش آنها نیز یک هزار و 100 میلیارد تومان است.

جعفریان با تاکید بر اهمیت اسناد اخذ شده گفت: این اقدام موجب تثبیت مالکیت موقوفات است و از تضییع حقوق موقوفه و سوء استفاده توسط افراد فرصت طلب جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد اسناد اخذ شده مربوط به اداره اجرایی ناحیه دو شیراز است، بیان کرد: در این اداره اجرایی 710 سند مالکیت موقوفات اخذ شد و این موقوفات با کاربری تجاری ، مسکونی و مزروعی عمدتا با نیات عزاداری و تعزیه‌داری ابا عبدالله الحسین(ع) به ثبت رسیده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: بزرگترین سند مالکیت اخذ شده در سال جاری مربوط به موقوفه شیخ زین‌العابدین شهرستان بیضاء است که اراضی این موقوفه در روستای تنگ‌تور بیضا تحت پلاک ثبتی 902 واقع شده است و وسعتی بالغ‌بر 920 هزار متر مربع را در بر می‌گیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان