کد خبر: ۱۱۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۶

هرچه می‌خواهید خرج کنید، خزانه مردم پُر است!

دولت در این روزها، روزگار خوشی را پشت سر می گذارد چرا که یک راه حل زیرکانه(!) برای به پایان رساندن مشکلاتش پیدا شده و خیال همه را راحت کرده، دولت متوجه شد که «جیب مردم» نزدیک ترین خزانه است.

به گزارش شیرازه،  دولت در این روزها، روزگار خوشی را پشت سر می گذارد چرا که یک راه حل زیرکانه(!) برای به پایان رساندن مشکلاتش پیدا شده و خیال همه را راحت کرده، دولت متوجه شد که «جیب مردم» نزدیک ترین خزانه است.

عوارض خروج از کشور را سه برابر می کنند، یارانه 30 میلیون ایرانی قطع می شود، مالیات افزایش پیدا می کند، حامل های انرژی گران می شود، معافیت سربازی هم به 50 میلیون تومان می رسد این درحالیست که امکان تشخیص میزان دارایی و درآمدها بخاطر نبود یک ساز و کار دقیق وجود ندارد تا فقیر و غنی شناسایی شود.

دولتی ها می گویند قیمت بنزین در ایران ارزان تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است اما نمی گویند که کشورهایی مثل عربستان ارزان ترین بنزین را در اختیار شهروندان خود قرار می دهند چون که خودشان منبع نفت هستند، دولتی ها نمی گویند که کشورهای اروپایی و آمریکایی اگر بنزین گران به مردم می دهند متقابلا آنها را سوار پراید نمی کنند.

متاسفانه در کشور ما، زمانی که هنوز هیچ اتفاقی هم نیفتاده، عنان بازار از دست خارج می شود و به یک باره، قیمت ها سر به فلک می کشد وای از روزی که حامل های سوخت هم گران شود، اجاره را گران می کنند بخاطر بنزین، کرایه ها را گران می کنند بخاطر گازوییل اما یارانه ها تکان نمی خورد.

سال ۱۳۹۳ در دولت تدبیر و امید با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان و بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان شد که با تک نرخی شدن بنزین در سال ۱۳۹۴ به قیمت ۱۰۰۰ تومان، پرونده بنزین سهمیه‌ای بسته شد، مسئله ای که درآمد دولت از حامل های انرژی را به بیش از 30 هزار میلیارد تومان رساند.

#با_روحانی_تا_1400 می مانیم هرچند که #با_روحانی_تا_1500 هم رسیدیم، با توجه به لایحه نامشخص استفاده از این منابع برای اشتغالزایی و کمک به تولید، امیدواریم عکس العمل مجلس شورای اسلامی نسبت به این لایحه، حداقل به نفع مردم تمام شود.

منبع:  صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، دولت ، یارانه
نظرات بینندگان