کد خبر: ۱۱۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۶

ادعای نتانیاهو: چند کشور قصد دارند سفارت‌خانه‌هایشان را به قدس منتقل کنند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد چند کشور به پیروی از آمریکا در فکر انتقال سفارت‌خانه‌هایشان از تل‌آویو به قدس اشغالی هستند.
به گزارش شیرازه،به نقل از سی‌ان‌ان، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادعا کرد به دنبال تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از  تل‌آویو به قدس اشغالی، چندین کشور دیگر نیز در فکر انتقال سفارت‌خانه‌هایشان به قدس هستند.

نتانیاهو یک روز پس از اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تصمیم ترامپ رای داد، در مصاحبه اختصاصی با سی‌ان‌ان گفت تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس ممکن است راه را برای کشورهای دیگر نیز باز کند.

او در این مصاحبه مدعی شد: «ما در حال گفتگو با چند کشور هستیم که به طور جدی برای انتقال سفارت‌خانه‌هایشان به اورشلیم (قدس) با آمریکا هم عقیده هستند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصمیم ترامپ گفت: به نظر من آمریکا یه حقیقت تاریخی را به رسمیت شناخت.

این در حالی است که این تصمیم یک جانبه، اعتراضات بین المللی را در پی داشت و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد طی قطعنامه هایی، خواستار اعلام شرق بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین شده‌اند. مجامع بین المللی همچنین باور دارند تصمیم گیری درباره این شهر مقدس باید در چهارچوب مذاکرات «صلح» انجام گیرد.

نتانیاهو به نام کشورهایی که ادعا می‌کند قصد دارند سفارت‌خانه‌هایشان را به قدس اشغالی  منتقل کنند، اشاره نکرد.

نظرات بینندگان