کد خبر: ۱۱۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس:

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در رونق بخش کشاورزی/ اقتصاد مقاومتی به معنای بهره‌گیری جامع از ظرفیت‌های درونی هر منطقه است

استاندار فارس گفت: بسته بندی، فرآوری، تجاری‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی باید با همراهی سایر دستگاه‌ها پیگیری شود.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در رونق بخش کشاورزی/ اقتصاد مقاومتی به معنای بهره‌گیری جامع از ظرفیت‌های درونی هر منطقه استبه گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با تاکید بر اینکه نگاه کانونی و متمرکز مدیران و عملکرد در یک راستا زمینه توسعه ظرفیت ها و توانمندی‌های استان را فراهم می‌کند، افزود: پرهیز از نگاه منفرد و عملکرد جزیره‌ای باید بیش از پیش در دستور کار جلسات و مدیران قرار گیرد.

تبادار با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی جوان، پویا و خلاق نیاز کنونی هر جامعه ای است، این نیرو را سرمایه موثر و کارا در عرصه عمل و کارآفرینی دانست و خاطرنشان کرد:کشورهای پیشرفته پیش از اینکه به ظرفیت های معدنی و محیطی توجه کنند نیروی انسانی را مورد توجه قرار می دهند.

وی با اشاره به گزارش مدیر کل جهاد کشاورزی استان درباره اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: همه مسائل مربوط به حوزه کشاورزی نباید در جهاد کشاورزی برطرف شود بلکه موضوعاتی از جمله بسته بندی، فراوری محصولات، تجاری سازی و صادرات باید با همراهی سایر دستگاه ها از جمله صنعت و معدن و تعاون و کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه هر مشکلی باید با راهکارهای مناسب و جدید برطرف شود، افزود: امروز که استان فارس دچار بحران آب شده است اقداماتی از جمله توسعه آبیاری های نوین، فرهنگسازی درباره کاشت گیاهان کم آب‌بر و غیره مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه معنای اقتصاد مقاومتی پهنه وسیعی را در بر می‌گیرد، گفت: امور مختلفی از صنایع بزرگ فولاد گرفته تا کشاورزی در این حیطه قرار می گیرد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد: با تقویت نگاه متمرکز و کانونی مدیران زمینه ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و به تبع آن رفاه عمومی بیش از پیش در استان فارس فراهم شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان