کد خبر: ۱۱۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۶

آمدن زمستان همراه باافزایش قیمت تخم مرغ در سپیدان

باتوجه به شروع فصل سرما وآغاز زمستان قیمت تخم مرغ به یک باره در بازار شهرستان افزایش چشمگیری داشته است و گرانی تخم مرغ مردم را کلافه کرده است.

به گزارش  شیرازه، شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن مراکز تولید تخم مرغ ؛ قیمت این ماده غذایی متاسفانه درشهرستان درچند روز اخیر افزایش چشمگیری داشته است واین در حالی است که در شهرستان باتوجه به زیرساختهایی در خصوص پرورش مرغ و نزدیک بودن به مرکز استان این روزها شاهد افزایش قیمت تخم مرغ در بازار است .

سپیدان یکی از شهرستانهای موفق استان فارس در عرصه ی محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در کشور است که هر ساله مقدار قابل توجهی از محصولات توسط این استان روانه ی بارار داخلی و شهرهای دیگر می شود اما این روزها شاهد بی ثباتی در بارازبرخی ازکالاهای اساسی  هستیم که موجب نارضایتی شهروندان سپیدانی شده است .نبودثبات قیمت درکالاهای اساسی مورد نیاز مردم همواره موجب آزردن همشهریانی شده است که می خواهند خریدی درکالاهای اساسی داشته باشند .

شاید سردشدن هوایکی از دلایل این امرباشد اما این دلیلی بر کمبود وگرانی تخم مرغ نمی تواند باشد،  افزایش قیمت تخم مرغ در بازار های شهرستان صدای شهروندان سپیدانی رادرآورده است.گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت تخم مرغ درهفته‌های اخیرازمسائلی است که حساسیت مردمی را به دنبال داشته و زمینه نگرانی مردم را فراهم آورده است.

بسیاری از مردم شهرستان سپیدان با افزایش قیمت تخم مرغ با کاهش توانایی مالی تأمین این منبع غذایی روبرو شده اند و از افزایش دیگر اجناس و اقلام درابتدای زمستان وباتوجه به بیکاری برخی ازمردم باتوجه به فصل سرما نیز نگران کننده شده اندنوسانات قیمت تخم مرغ درروزهای اخیرعلاوه بر نارضایتی تولید کنندگان وفروشندگان، گلایه شهروندان را هم برانگیخته است.دراندراحوالات این روزهای بازارشهرستان سپیدان و خرید و فروش مایحتاج مردم، آنچه در کنار سایرگرانی ها چشم نوازی می کند، گرانی تخم مرغ است که با افزایش قیمت مردم را کلافه کرده است.

  گران شدن  برخی ازمایحتاج های مردم در هفته های اخیر، مشکلی است که گریبانگیرمردم کم درآمددرجامعه شده است. حال باید دید در چند روز آینده این بازار باز هم سیر صعودی خود همچنان ادامه میدهد وتاخت وتازگرانی تاکی ادامه خواهد داشت.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، تخم مرغ ، زمستان
نظرات بینندگان